תחושת צינון או שפעת בתדירות של אחת לכמה ימים

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

19/08/2019 | 12:54 | מאת: שגיא

שלום רב, אני בן 32 בריא ועוסק בספורט. כשנה שאני מרגיש בתדירות של פעם בכמה ימים תחושה לא נעימה של כאילו "תחילת הצטננות". אי נעימות בין האף לגרון, בגרון ובאזניים (ממש כמו הרגשה לפני התפרצות של צינון או שפעת), התחושה בד"כ מתחילה בחלק השני של היום וממשיכה בערב. פניתי כבר כמה פעמים לרופא אא"ג אך לא היתה שום הבחנה מיוחדת מעבר ל"ככל הנראה אתה סובל מנזלת אחורית אלרגית" ומרשם לתרסיסים שונים. ברצוני לדעת מה יכולה להיות הבעיה הנ"ל? והאם קיימים תוספים שאני יכול לקחת על מנת להקל או למנוע את התופעה. שאלתי השניה היא האם אחד מהתוספים שאני לוקח היום יכולים לגרום לבעיה הנ"ל (תופעת לוואי) אני משתמש ב:ויטמין C, ביוטין, FOTI (ארכובית סינית) ומגנזיום. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
21/08/2019 | 18:06 | מאת: מיכל

שגיא שלום, אני לא רופאה אך רוצה לשתף אותך בתופעה דומה שקורית אצלי - והסיבה לה ידועה. כאשר אני יוצאת לעבודה בבוקר עם ראש רטוב והשיער פוגש במהלך הנסיעה רוח / או מזגן - אני מתקררת ליומיים שלושה. לכן בקיץ, אני מסתפרת ממש קצוץ כדי ששיער הראש יתייבש עד שאתחיל את הנסיעה. יכולות להיות כמובן סיבות רבות אחרות. בריאות שלמה...

שלום שגיא, ייתכנו כמה גורמים לסימפטום אותו אתה מתאר, ייתכנו גורמים תזונתיים כמו : חלב ומוצריו או מזונות מעודדי ליחה ולחות נוספים פחמימות פשוטות :קמח לבן, פסטה, מאפים וכ'ו.. מזון שומני, רווי ועוד. יכול להיות שמדבור גם בנזלת אלרגית ולכן יש לשלול בנוסף גורמים סביבתיים.. טיפול תזונתי בשילוב עם תוספי תזונה והבנת גורם הבעיה בהחלט יכול לסייע . בהצלחה והרבה בריאות!

מנהלי פורום נטורופתיה