הגבלת תנועה וכאב בכתף

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

07/07/2002 | 17:12 | מאת: אפרת

שלום, לפני כחדשיים הלכתי לאורטופד שאבחן את הגבלת התנועה והכאב בכתף(בעת הרמת היד או תנועה לאחור ובעת השינה)כIMPINGMENT אולם לפני כשבוע הייתי אצל אורטופד אחר שפסק שזוהי שטות ומה שיש לי זו כתף "קפואה" Adhesive Capsulitis בדקתי באינטרנט ומצאתי שיש שלוש סיבות לכתף קפואה ושאלתי היא,בהנחה שהרופא השני צודק האם לא היה חשוב גם לאבחן איזה משלוש הסיבות תקפה אצלי? האם זה משנה לטיפול? האם נכון במקרה הראשון לא ניתן להרים את היד אבל אם משהו אחר מרים לך אותה אז אין כאבים ,בעוד שבמקרה השני - גם מישהו אחר לא יוכל להרים ישר את היד כי זה קפוא וכואב? בקיצור - איך אדע איזה רופא צודק??

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית הרשי לי לתקנך . איננו יודעים אף לא סיבה אחת למחלה "כתף קפואה" מה שאנו כן יודעים הוא מה שנקרא "תנאים מכשירים " כלומר מצבים בהם המחלה שכיחה יותר כגון מגדר נשי גיל מעל 40, מצב אחר קיבוע ממושך של הכתף בעקבות חבלה ,ניתוח וכו, פעילות יתר של בלוטת התריס, מחלת לב, דכאון ומחלת פרקינסון. אשר לגורם למחלה כאמור הוא לא ידוע אך ההנחה השולטת בכיפה היא שמדובר בתהליך דלקתי שמביא להתעבות והתכווצות קופסית המפרק מה שמקטין אתחופש התנועה שלו בכל הכוונים . תסמונת ההתנגשות היא תסמונת שיש בה פגיעה בגידי שרוול המסובבים שהם מחוץ למפרק . כל תנועה שאין בה תנועה של הגידים האלו או חיכוך שלהם לא תגרום לכאב ולכן מה שמבדיל באופןהמובהק ביותר בין שתי התסמונות הנו העובדה שבתסמונת ההתנגשות יש הגבלה בטווח התנועה לש תנועות מועטות בעיקר פישוק וסיבוב פנימי ( הבאת כף היד אל הגב) ב"כתף קפואה" כל תנועה ולע"ק גם ללא תנועה- יש בהם כאב.

07/07/2002 | 21:56 | מאת: אפי

תודה על הפירוט,הרשה לי לתקן את עצמי:התכוונתי שיש שלוש סוגים של "קפאון".אולי זה כלל לא חשוב והטיפול זהה בכולם....אם כך שאלתי היא רק האם זה נכון שגם לאחר ההחלמה הספונטנית (כך קראתי) שמתרחשת, חופש התנועה לא חוזר להיות כפי שהיה לפני כן?

08/07/2002 | 18:10 | מאת: צופיה

אינני יודעת מה זה קפאון , לי קרה מקרה אחר בו לא יכולתי להזיז את היד לכל כיוון אפשרי ובבדיקת אולטרה סאונד גילו שיש לי כדור סידן בין המכתש לעלי. הטיפול שעברתי זה תנועות על ידי "אוסטאופט" (מישר חוליות )

מנהל פורום אורתופדיה