t.k.r. החלפת ברך פעם שלישית

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

01/07/2002 | 19:16 | מאת: שורץ

לפני כ8 שנים הוחלפה לי ברך ולאחר 4 שנים התחילו כאבים לאחר צילומים ומיפוי עצמות+ גליום נקבע שקים זיהום והוחלט להחליף את הפרק פעם שניה בזמן הניתוח נוקה הזיהום ולאחר מספר ימים היה זיהום מחדש קיבלת אנטי ביוטיקה דרך הוריד במשך 6שבועות ולאחר מכן עוד 6שבועות אנטיביוטיקה דרך הפה כאשר בכל שבוע עשו לי בדיקות דם עד שהזיהום נעלם. הכאבים המשיכו והלכתי חודשיים עם קביים ולאחר מכן עם מתקן מכני לברך ובעזרת מקל, המצב שופר אבל הכאביםלא פסקו . היום לאחר צילום ומיפוי עם גליום נתגלה זיהום מחדש ורוצים להחליף הברך פעם שלישית. האים אין טיפול שמרני? האם לעשות ניתוח נוסף?.

לקריאה נוספת והעמקה

אכן אתה מעמיד בעיה קשה ביותר. למעשה אתה צריך לבחור בין שתי אפשרויות א. ניתוח חוזרשל החלפת המפרק עם סיכוי הצלחה די נמוכים לבין ניתוח לאיחוי המפרק . אופציה "שמרנית" לא ממש קיימת. גם הבחירה של החלפת מפרק חוזרת אינה פשוטה שכן צריךלהחליט אם ללכת במהלך אחד או לעשות תחילה ניתוח להוציא את המשתל הישן ולטפל בזיהום ורק לאחר ריפוי להכניס משתל חדש. וכעת יש שאלה איזה סוג משתל. איני יכול להכנס לעומקה של הבעיה שכן יש כאן צורך בהיכרות אינטימית עם כל פרט הקשור בך ובמחלתך.

02/07/2002 | 07:55 | מאת: שורץ

ראשית תודה על התשובה הראשונית. א- מה הכוונה לאיה סוג של מישתל? המשתל האחרון שהושתל לי הוא מסוג4np אינני יודע אם מדובר בגודל או בסוג החומר ממנו הוא מורכב זהו הסוג שמצוין בסיכום האישפוז. ב- מה כוונה לשני מהלכים? אני מבין ששלב א הוא הוצאת המשתל הישן וריפוי הזיהום? בכמהזמן דבר כזה מסתכם שבועות, חודשים? ומה תהיה התוצאה לאחר ההשתלה השלישית? מי ערב שלא יהיה זיהום נוסף אחרי מספר שנים? ומה תהיה תוצאת הניתוח האם אלך חופשי? מדוע לא נתן לטפל טיפול שמרני ע"י חומרים אנטיביוטיים דרך הוריד? מה יקרה אם לא אעשה שום דבר? האם אין תגובה חוזרת ונשנת של זיהום היא התנגדות הגוף למשתל כחומר זר ובעצם הנו דחית המשתל?

מנהל פורום אורתופדיה