לא מסוגל לעמוד

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/06/2002 | 12:35 | מאת: נפתלי

לרופא שלום רב. זמן רב- יותר מ-10 שנים אני סובל מכאבי גב תחתון וכפות רגליים לאחר עמידה. בהליכה מהירה או בריצה אין כאבים. אני הולך ושוחה בקביעות בצורה מתונה. עמידה של מספר דקות גורמת לכאבים בגב , ולחץ רב וכאבים על שתי כפות הרגליים, עד שאני חייב לשבת. לאחר עמידה מעט ממושכת הגב כואב נורא וכפות הרגליים שורפות . כל יום אני מותש וחייב לנוח לפחות מספר שעות מכווץ ומקופל מכאבים. במיפוי עצמות נמצא: "הדגשה קלה של עצמות טרזליות של שתי כפות הרגליים כנראה על רקע ארטרותי." . האורטופד לא מייחס לכך את הכאבים. .כל הבדיקות:, סי.טי, אם.אר.איי , אי.אם.גי,בדיקות דם, נוירופתיה, דופלר כלי דם ובדיקות ראומוטולוגיות-תקינות. ניאורולוג, וראומוטולוג לא מצאו כלום. לציין כי למעט הכאבים הנ"ל אין לי מחלות, נשללו מצב של דיכאון סמוי, פיברומיאלגיה, או תשישות כרונית. הכאבים הם רק בגב התחתון וברגליים-רק בעמידה. למרות שהתחושה כי הכאב נובע מלחץ על הגב וכפות הרגליים בעמידה , אין האורטופדים מייחסים זאת לבעיות מכניות בעמוד השדרה. גם רופא כירופד לא מצא כלום. ניסיתי מדרסים שונים שרק הכאיבו לי יותר. לאחרונה, הפטיר האורטופד כי אולי יש לי דלקת כרונית בחוט השדרה. אך לא ידע לומר כיצד מאבחנים זאת. קיבלתי זריקות אפידורליות ותרופות רבות שלא עזרו. גם טיפולים אלטרנטיבים, כמו כירופרקטיקה, שיאצו, דיקור, רפלקסלוגיה ועוד-לא עזרו. ממה יכולים לנבוע הכאבים הללו שמתישים אותי. האם ניתן לאבחן דלקת בעצבי חוט השדרה, האם רואים דלקת בצילומים. אילו בדיקות עוד ניתן לעשות כדי למצוא סיבה. כיצד יוצאים מזה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
19/06/2002 | 13:03 | מאת: נפתלי

הכאבים והלחץ בכפות הרגליים הוא על רוב כף הרגל , מהעקב ועד הכריות. כריות כף הרגל אינן כואבות. הקלה על הכאב לזמן קצר מושגת על ידי עמידה על צידי כפות הרגליים או על האצבעות. אך לאחר זמן קצר מוכרח לשבת.

יהיה זה מעט יומרני מצידי לנסות להשחיל עוד אבחנה לאחר שעברת בדיקה כל כך מקיפה מצד אחד,ומבלי שאני בדקתי אותך מאידך גיסא. . עליך לזכור כי הבדיקה במרפאה או משרד הרופא היא הבדיקה המולידה את מירב האינפורמציה החשובה.. משאמרתי זאת, אעיז ואציין כי תחושה של רגליים שורפות היא עדות ברורה לנוירופתיה . הקשר לעמידה מעלה מיד את האפשרות שמדובר בתסמונת התעלה התרסלית. העובדה שבדיקה אלקטרודיאגנוסטית הייתה תקינה אינה שוללת אפשרות זאת. אשר לכאב הגב בעמידה כאן באמת לא אוכל לתרום תובנהחדשה.

דלקת בעצבי חוט השדרה זאת אמירה בעלמה. לא רואים דלקת בצילומי רנטגן או CT .

מנהל פורום אורתופדיה