כפות רגליים שורפות: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

נוירופתיה: פגיעה בעצבים ההיקפיים

כשהעצבים נפגעים: תחושות נימול, שריפה או רדימות הן הסימנים הראשונים לנוירופתיה - מחלת העצבים ההיקפיים מערכת העצבים ההיקפית מהווה חלק חשוב של מערכת העצבים בגופינו. כשמה כן היא -מערכת עצבים הפזורה בכל איזור בגופינו, וזאת בניגוד למערכת העצבים המרכזית, הכוללת את המוח ואת חוט השדרה. המונח נוירופתיה כולל למעשה מגוון רב של מחלות הפוגעות בעצבים ההיקפיים. העצבים ההיקפיים הינם כל העצבים הפזורים בגופינו ואחראים על מעבר תחושות וגירויים מהגוף למוח, ומעבר פקודות מהמוח לשרירים ולאיברים הפנימיים. למעשה העצבים ההיקפיים הם השליחים המקשרים בין המוח וחוט השדרה לכל חלקי הגוף.הסיבות לפגיעה בעצבים ההיקפיים רבות. בעולם המערבי הסיבה השכיחה לכך הינה מחלת הסוכרת; במקרים אלה מדברים על נוירופתיה סוכרתית. פגיעה עצבית מתפתחת בכמחצית מחולי הסוכרת, והיא תלויה באופן ישיר במשך הסוכרת ובחומרתה. אם כי, נוירופתיה...
ללמוד עוד על כפות רגליים שורפות
נוירופתיה: פגיעה בעצבים ההיקפיים-תמונה

כשהעצבים נפגעים: תחושות נימול, שריפה או רדימות הן הסימנים...

מאת: ד"ר רון דבי
15/06/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לכפות רגליים שורפות?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

כפות רגליים שורפות: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

ד"ר נכבד! אבי בן ה 83 סובל מזה שנים מכפות רגליים שורפות. הדבר מגביל מאד את התנועה שלו. אחרי כמה צעדים הוא איננו מסוגל ללכת. לפני שנים נעשה לו צילום עמוד שדרה מותני ואמרו שהדבר נובע מפריצת דיסק בין חולייתי. הפתרון שהוצע לו הוא ניתוח. הוא לא שש לניתוח ובכלל איננו סובל מבעיות גב תחתון, כאב או משהו כזה. יחד עם זאת, רופאת המשפחה אמרה לו לאחרונה שישנו גם מצב של עצב כלוא בכפות הרגליים שעלול לגרום למצב הזה. מה דעתך? האם בכלל ניתן לעשות משהו כדי לעזור לו? באופן כללי הוא אדם בריא וחיוני וחבל לנו שבמקום להינות מהחיים הוא יושב בבית כל הזמן בגלל הסבל הזה שמגביל אותו.

יה הרבה מה לעשות לפני הניתוח, לשם כך שיגיע למומחה לכף רגל,

לכפות רגליים שורפות מעבר לסיבות שתיארת יכולות להיות סיבות רבות. החל מבעיה באיזון מלחים בדם, בעיה באיזון הורמונאלי, הפרעה בכלי דם , הפרעה עצבית, חסר ויטאמינים, תופעת לואי של תרופות ועוד. בברכה – דר' טיטיון

שלום לפני מס' חודשים עשיתי MRI בענין כאבי גב מאוד חזקים רצ"ב תוצאות ה MRI הייתי כמעט בשלב לתאם עבורי ניתוח אך לאחר מס' טיפולי כירופרקטיקה וזריקה תחת שיקוף הכאבים השתפרו ולשמחתי כמעט ואין כאבים מה שלא עבר לי זה תחושה של שריפה ברגל ימין לאורך כל הרגל ממש עד המפשעה תחושת השריפה היא במהלך כל היום האם זה קשור לתוצאות ה MRI המפורטות ? אודה מאוד לחוות דעתך מה מומלץ לעשות עם זה מודגם בלט דיסק דיפוזי כולל אינרופורמינלי ימני עם לחץ על השק ולחץ על - L4-L5 השורשים והיצרות של הפורימנה נוירלית מימין. מודגם דיסק פרוץ פוסטו-לטרלי וסאברטיקולרי שמאלי עם לחץ ניכר על השק - L5-S1 בצידו השמאלי ועל השורשים משמאל כולל לחץ ניכר על השורש בריצס הלטרלי משמאל והדיסק נמשך אינטרא-פורמינלי משמאל ומצר גם את הפורמינה הנוירלית משמאל.

זה יכול להיות קשור עם הלחץ על שרש L4 מימין

דר' הלפרין שלום, לפני 7 שבועות בביקורי במועדון/סאונה גייז הרגשתי דקירה חדה באמה יד שמאל. קיבלתי PEP-HIV לאחר 12 שעות. ואכן לאחר ימים נראו פצעים מגלידים במקום הדקירה. לאחר שבועיים שלושה החלו בלוטת לימפה בבית השחי. במפשעות. כאב מעל הסנטר. כנראה בלוטות בליעה, כאב ראש, חוסר תיאבון. הזעות לילה. קשות(אולי קשור לחום אוגוסט) זכור לי גירוד בצוואר שהיה קשה מתחת לאוזן. אולי מעט פריחה כמו נקודות חן. כעת כפות רגליים "שורפות". ניבדקתי שלילי ל- HIV מייד בסיום ה-PEP וגם 8 ימים לאחר סיום ה-PEP. ספירת דם ו-CRP תקינים בבדיקת מעבדה מייד בסיום ה-PEP. אני מתכוון להיבדק שוב ל-HIV כעת(3 שבועות לאחר סיום ה-PEP). מה דעתך בכלל על "הסיפור"? ובפרט, האם בדיקה האחרונה שעשיתי 8 ימים מסיום ה-PEP בדר"כ אמינה?

שלום יוסי, בד"כ תוצאת בדיקת 'קומבו' שנעשית 8 ימים מסיום ה-PEP נחשבת כאמינה. הרבה בריאות אפי

לקחתי את התרופה סה"כ 3 פעמים והפסקתי מפני חשש לאחר שקראתי את תופעות הלוואי שמיוחסות לה האם לאחר לקיחה כה קצרה יכולה להגרם נורופתיה? יש לי סמוך למועד הפסקת הלקיחה של התרופה תחושת צריבה בכפות רגליים ועקצוצים בידיים. (יום אחרי)

ככלל כל תרופה עלולה לגרום לתופעות לוואי בחלק מהמשתמשים והטיפול ניתן כאשר התועלת הצפויה עולה על הנזק הפוטנציאלי לטיפול. הרגשת צריבה ועקצוץ הינן תופעות לוואי אשר נקשרו לשימוש בתכשירי אנטיביוטיקה ממשפחת הפלואורוקווינולונים וביניהם ציפרודקס (חומר פעיל ciprofloxacin) כאשר תופעות אלה עלולות להיות תסמינים של נוירופתיה, המתבטאת לרוב בהרגשת כאב, צריבה, עקצוץ, נימול, תחושת שריפה וחוסר תחושה. התופעה עלולה להופיע בכל שלב במהלך הטיפול ולרוב בתוך מספר ימים מתחילת הטיפול כאשר בנוסף לכך, עלולה להימשך חודשים ושנים גם לאחר הפסקת הטיפול ואף להיות בלתי הפיכה. יש לפנות לרופא המטפל בהקדם לשם בירור והמשך טיפול ומעקב.

פורומים בנושא כפות רגליים שורפות
פורום נוירוכירורגיה
מנהלי הפורום יענו על שאלות בנושאים הנוגעים לגידולי מח בסיס גולגולת ועמוד...
פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים
ד"ר מיכאל חייגרכט יענה על שאלות הגולשים בתחומים הנוגעים לאבחון וטיפול בע...
פורום טרשת נפוצה - רמב"ם
ד"ר איל רוזנברג ישיב לשאלות הגולשים בנושא טיפול בטרשת נפוצה