כאבי גב וכפות רגליים -בעמידה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/04/2002 | 22:25 | מאת: אלי

האם זה אופייני שהיצרות תעלת עמוד שדרה קלה תכאיב מאד בעיקר בעמידה? בהליכה איטית מעט כואב ובריצה בכלל לא. מגיל 35 התחלתי לסבול- 15 שנה. לאחר עמידה של מספר דקות מתחיל כאב עמוק בגב התחתון. בכפות הרגליים לחץ רב עד שתוך דקות אני חייב לשבת ולקמר את הגב בחוזקה בכריעה. לאחר עמידה מעט ממושכת,- גם שעה לערך- הכאבים החזקים נשארים שעות רבות בגב , ובכפות הרגליים נשארת הרגשת שריפה כל הלילה. זה מאד מתיש ומעייף. אני מסוגל ללכת הרבה ואף לרוץ, אבל עמידה, אפילו קצרה, מכאיבה מאד.בבדיקות רבות נשללו בעיות ראומוטולוגיןת, ניאורולוגיות, כלי דם, נוירופתיה, סוכרת. הדבר היחיד שנמצא בבדיקות סי.טי ואם.אר.איי הוא ספיינל סטנוזיס בצורה קלה.-כ-11 מ"מ. זה התחיל מגיל 35. אין פריצות דיסק ויש בלט קל שאינו משמעותי. שמתי לב שריצה יותר קלה לי מאשר הליכה כי הגב מקומר בשעת ריצה. עברתי טיפולים רבים כולל זריקות בגב, כדורים, שיאצו, פיזויותרפיה מכל הסוגים, דיקור ועוד ועוד. אני שוחה ומתעמל מתון, פלדנקרייז, וכלל זה לא עוזר. מה שעוזר זה אמבטיות חמות ומשככי כאבים. מה אפשר עוד לעשות. בתודה על העזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

היצרות של 11 מ"מ נחשבת היצרות של ממש ( 12 מ"מ נחשב היצרות יחסית ) . די בבלט דיסק קל בכדי להפוך את ההיצרותה יחסית להיצרות סימפטומטית. תאור מחושיך כמו לקוח מספר לימוד של אורתופדיה ,פרק היצרות תעלת השדרה. שיטת הטיפול הלא ניתוחי מבוססת על נסיון לישר את הלורדוזיס המותני. רכינה קדימה , כמו בעת ריצה או עליה במעלה היא דוגמה לשינוי תנוחה המקטין את הלורדוזיס המותני ומגדיל את קוטר התעלה השדרתית. . עמידה עם טילטול קדמי של האגן היא טכניקה נוספת. עמידה עם רגל אחת מורמת מעט על שרפרף קטן גם היא מיישרת את הלורדוזיס המתני. . יש מחוכים הבנויים לישר את העקומה המותנית .

14/04/2002 | 06:50 | מאת: אלי

דר' אסא לב-אל כתב/ה: > > היצרות של 11 מ"מ נחשבת היצרות של ממש ( 12 מ"מ נחשב היצרות יחסית > ) . די בבלט דיסק קל בכדי להפוך את ההיצרותה יחסית להיצרות > סימפטומטית. > תאור מחושיך כמו לקוח מספר לימוד של אורתופדיה ,פרק היצרות תעלת > השדרה. > שיטת הטיפול הלא ניתוחי מבוססת על נסיון לישר את הלורדוזיס > המותני. רכינה קדימה , כמו בעת ריצה או עליה במעלה היא דוגמה > לשינוי תנוחה המקטין את הלורדוזיס המותני ומגדיל את קוטר התעלה > השדרתית. . עמידה עם טילטול קדמי של האגן היא טכניקה נוספת. > עמידה עם רגל אחת מורמת מעט על שרפרף קטן גם היא מיישרת את > הלורדוזיס המתני. . > יש מחוכים הבנויים לישר את העקומה המותנית . לד"ר אסא שלום ותודה! אין לך מושג איזו תקווה הכנסת בי. כי עד עתה הבנתי שאין מרפא להיצרות אלא בניתוח. איפה אני יכול למצוא חומר כתוב -בעברית - על היצרות תעלה מולדת. בתשובתך גם ציינת שיש מחוכים עוזרים . איזה סוג מחוך? אתה יכול להפנות אותי? אודה לך מאד אם תוכל לעזור.

מנהל פורום אורתופדיה