פענוח MRI בעמוד שדרה צווארי

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

21/10/2013 | 22:55 | מאת: דליאנה

בת 57, להלן ממצאי בדיקת MRI של עמוד שדרה צווארי(בוצעה בערכי T1 T2 TSE): מודגמים שינויים ניווניים פצטרים דיפוזים יותר מימין. בגובה C3-C4 שינויים ניווניים אונקו ורטברלים מימין ושינויים פצטריים הגורמים להצרות בולטת של הפורמינה מימין ולחץ על השורש C4 מימין. אין עדות להצרות של התעלה. בגובה C4-C5 שינויים ניווניים פצטרים ואונקו ורטברלים יותר מימין עם לחץ על השורש C5 מימין. בגובה C5-C6 שינויים ניווניים אונקו ורטברלים דו צדדיים עם הצרויות פורמינליות דו צדדיות ובלט דיסק דיפוזי ליגמנטום פלאבוס עם הצרות בינונית קשה של התעלה ולחץ על החוט עם רושם לשינוי סיגנל בתוכו כביטוי למיאלופתיה התחלתית. בגובה C6-C7 בלט דיסק קל דיפוזי עם הצרות קלה של התעלה. ללא עדות להצרות פורמינלית. סיכום: השינוי הניווני המשמעותי ביותר הינו בגובה C5-C6 עם הצרות בולטת של התעלה עם שינוי סיגנל עדין בחוט כביטוי למיאלופתיה התחלתית והצרות פורמינלית דו צדדית. הצרות פורמינלית ימנית בולטת בגובה C3-C4. אודה אם תסביר לי מה זה אומר לגבי? יש לי כאבים רבים בצוואר/בראש/בכתף ובנוסף לאחרונה גם בעיות של סחרחורת וחוסר שיווי משקל. האם הממצאים הנ"ל יכולים לגרום גם לסחרחורת וחוסר שיווי משקל (היו לי גם כמה ימים ורטיגו). דבר אחרון: אינני מבינה כיצד קבע/ה הרדיולוג/ית שישנם בחוליות הללו "שינויים ניווניים" (משום שהכאבים והמגבלות בתנועות צוואריות נוצרו לאחר נפילה חזיתית על הרצפה ולא באופן הדרגתי). רב תודות על הקדשת זמן והתשובה לשאלותיי.

לקריאה נוספת והעמקה

סחרחורת והפרעת שיווי משקל נגרמים עקב מחלה של האוזן הפנימית או של המוחון . השינויים אצלך עלול לגרום להפרעות בהליכה ובעיות עצביות בידיים. חשוב שתבדקי על ידי נוירולוג אשר לשינויים הניווניים אלו נמצאים אצלך כבר הרבה שנים לפני שהרגשת משהו. הביטוי הדימותי שלהם שונה לחלוטין משינויים הנגרמים על ידי חבלה.

24/10/2013 | 14:16 | מאת: דליאנה

ראשית תודה, אני מבקרת כבר כמה שנים אצל הרופאים ומתלוננת על בעיות בהליכה ובכתף, ובייחוד התלוננתי על בעיות ברגליים ובברך וירך שמאל, משום שבמשך תקופות רבות אפילו התקשיתי לתפקד (מרוב כאבים). במשך כל הזמן חשבו שהבעיה היא בברך עצמה בגלל טראומה ישירה בפיקת הברך(משום שכשנפלתי חזיתית על הרצפה ובמיוחד הברך נפגעה חזיתית). רק לאחרונה, בעקבות החמרה במצב, ובגלל סחרחורות ומגבלה בתנועה צווארית נשלחתי ל- MRI. כך שכל מה שכתבת אכן מתקיים במשך שנים, רק שלא חשבו על זה שזה קשור לעמוד שדרה. עכשיו שגילו שיש לחץ על חוט השדרה, מבינים שכנראה מקור הכאבים בגפיים שעליהם התלוננתי כל הזמן, היה בעיקר מעמוד השדרה ולא רק מפיקת הברך והרגליים/הידיים. מה שהכי מדאיג אותי זה החשש שאולי בעקבות ההחמרה והפגיעה הקשה בעמוד השדרה, אולי יש גם לחץ על המוחון? מודה לך מראש על תשובתך.

מנהל פורום אורתופדיה