תהליך גרמי בחוליות עמוד שדרה.
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לחברה שלי חולת סרטן שד (גם אני כזו לצערי...) כתבו בCT שהממצא הוא "תהליכים גרמיים" ויש פירוט של המקומות. היא טענה, שהאונקולוג והאורטופד אמרו לה, ש"תהליך גרמי, הוא גרורות. אני סברתי, שתהליך גרמי,הוא תהליך של התגרמות העצם ולווא דווקא גרורות. על פי מה הם יכולים להסתמך על התשובה הזו ולומר שאלה גרורות? שאלה נוספת: אילו עוד "ביטויים" בCT בע"ש מבטאים גרורות? תודה.
"תהליך גרמי" הנו ביטוי לא מוצלח ובודאי לא מדויק. גרורות בעצמות יכולות להיות יוצרות עצם ( בלעז אוסטאובלסטיות) או מעכלות עצם( אוסטאוליטיות) והתאור שלהם צרי להיות בנוסח : "לקויות מוקדיות אוסטאובלסטיות או אוסאוליטיות " אני מניח שמדובר בלקויות אוסטאובלסטיות