האם עלי לפנות לראומטולוג או לאורטופד?
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום,בשל כאבי גב תחתון קשים בבוקר ועד להגבלה בתנועה,הופניתי לצילום רנטגן ,שבו נמצא שינויים במפרקי SIJ.כ"כ,עשיתי בדיקת MRI שממצאיו:מפרקים סקרואיליאקליים נראים תקינים,ללא ארוזיות וללא הצרות.לא נראית בצקת בהיקף המפרקים ולא נראית האדרה פתולוגית לאחר הזרקת חומר ניגוד במפרקים או בהיקפם.נראים מס' מוקדים בעלי אות שומן בעצמות הסקרום והאיליום.הגדול בהם בקוטר כ-1.7 ס"מ בסקרום משמאל.כנראה ליפומות תוך גרמיות.ללא האדרה פתולוגית במוקדים אלה.בסריקה סגיטלית של עמוד השדרה נראים מוקדים בעלי אות שומן בחוליות L3 ו L4 כנראה המנגיומות קטנות.שינויים דיסקוגניים מסוג מודיק בהיקף מרווח L5-S1.ללא תהליכים החשודים כדלקתיים בחוליות.לסיכום,ללא עדות לסקרואילאיטיס.מה משמעות מוקדי שומן?האם עלי לפנות לטיפול אצל אורטופד או ראומטולוג?
ליפומה תוךגרמיתהנה גידול שפיר של עצם .היא נדירה מאד (כ 0.1% ) מכלל הגידולים של עצם ולכן הנסיון בטפול בה הוא מוגבל וכדאי לך להתיעץ עם מי שאמור להיות בעל הנסיון הגדול יותר כלומר אורתופדים המתמחים בטיפול בגידולי עצם.