שבר בטיביה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/03/2010 | 11:53 | מאת: יונתן, ת"א

ד"ר שלום רב לפני חודש נפצעתי בתאונת אופנוע שברתי את החלק התחתון של הפיביה ברגל שמאל. ללא שבר בקרסול ועוד שבר בחלק העליון של הטיבולה. נותחתי ברגל שמו לי פלטינה ו 9 ברגים אני שלושה שבועות לאחר הניתוח, אתמול הורידו לי את התפרים והסד ששמר על הרגל. נכון לעכשיו הרגל חשופה ללא גבס, סד או תחבושת. כמובן שבכל שלושת השבועות מאז הניתוח לא דרכתי על הרגל. 1. נותר לי נכון להיום שלושה שבועות נוספים ללא דריכה לפי המלצת הרופא, שאלתי היא האם מניסיונך בתום שלושת השבועות אני אוכל להתחיל לבצע דריכה חלקית או אולי מלאה ? 2. בנוסף לכך נאמר לי כאשר אני יושב להניח את הרגל על הרצפה על מנת שתתחיל להרגיש משקל, כאשר אני מניח את הרגל למטה ולא משאיר אותה למעלה הרגל מתנפחת ונהיית סגולה וכואבת, האם זה טבעי ? כמה זמן זה צפוי להמשך ? 3. מניסיונך כמה זמן עד שיקום מלא ? וחזרה לפעילות מלאה ? 4. הידרותרפיה מה דעתך על זה ? והאם מוקדם מידי להתחיל ? תודה מראש , יונתן, ת"א

לקריאה נוספת והעמקה

שבר בשליש התחתון של השוקה (טיביה) מתאחה באופן ממוצע תוך 4 חדשים ההחלטה עלמעבר לדריכה מבוססת על התרשמות המנתח מטיב האיחוי ומכשרו של המשתל לעמוד במעמס.6 שבועות זה לא זמן ארוך ואני מניח שלא יתנו לכך לדרוך דריכה מלאה לכל היותר מה שנקרא (TOE TOUCH ) . שינויי הצבע והנפיחו תכשאתה מוריד אתהרגל הנם דרכו שלעולם . ככל שתוריד יותר המצב ייטב. הידרותרפיה- תמיד נחמד אבל לא קריטי( אלא אם כן אתה מתעתד להפוך לדג) . זמן שיקום מלא : משנה אולי תקבל עודף .

04/07/2016 | 09:33 | מאת: דפנה בורי

בת 76 משומשת במצב טוב. לפני 4 שנים דברתי קרסול משני צדדיו. לפני חודשיים דברתי שוב עצם הטיביה. המוזר הוא שיש לי כאבים בצד השמאלי של הקרסול ונפיחות. הייתי חודש וחצי בגבס מלא. עכשיו ללא. לא מצליחה לדרוך גם לא חלקית.

מנהל פורום אורתופדיה