החלפת מפרק הירך האם לעשות ניתוח?

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/03/2003 | 15:32 | מאת: מירב

הנני אשה בגיל העמידה ששנים התהלכתי מתנדנדת, ולאחרונה החלה מחלה ניוונית קשה בעיקר במפרקי הירך, שמפרק אחד התקצר יותר מהמפרק השני, ונוצר אי שוויון בגובה הרגליים בצורה בולטת, אני צולעת ומהלכת בעזרת קביים, ובגבי נוצרו פריצות דיסק כנראה גם משחיקה וגם מאי השיוויון בין הצדדים.. רופאים מייעצים לי לעשות ניתוח פריצת דיסקו וניתוח החלפת מפרק הירך.. איזה ניתוח קודם ? רופאי קופת החולים הציעו לי לעבור החלפת מפרק ירך שעלי להחליט היכן לעשות זאת ... ואני מאוד מתלבטת, שכל מי שעבר היה בדרך כלל או מבוגר מאוד, או מי שעבר אירוע של תאונה והיה חייב לעבור אותה גם שהינו צעיר, ואילו לאנשים עם מחלה שעליהם להחליט לבד על כך, מתוך הכרה וביודעין מאוד קשה להכריע.. לפי הנכתב פה במידע האורתופדי, ההחלפה תביא רק להקלת הכאב של השחיקה שבין עצם האגן הירך לפמור אך לא לגבי הצליעה ושכנראה ההפרש בגובה ישאר.. ואני שואלת את עצמי כמי שכבר "התמכרתי" לכאבים ולמשככי כאבים, האם כדאי לי לעשות ניתוח רק מתוך סיבת הכאבים שיש גם סיכונים ( תסחיף ריאה), שמערכת החיסון שלי גם לא חזקה, ושאמשיך לצלוע ? ואולי בהמשך גם יתרופפו המפרקים המוחלפים ואצטרך עוד פעם ניתוח, ואסור לכרוע וכו'.. האם אמשיך להתהלך עם קביים כפי שאני מהלכת כיום ? מה המחיר של הניתוח לעומת איכות החיים שלא בטוח שיהיה לי. מדוע ה רופאים לא ממליצים לטפל בתא לחץ בהשתחקות שהיא למעשה שחיקת כלי הדם שם ? שידוע כיום שהוא בסל הבריאות? ולהגביה הנעל ולהלך עם קביים במקרה הצורך ובכך למנוע ניתוח ?

לקריאה נוספת והעמקה

תרשי לי פרהפרזה על אימרה ידועה . " כאבו של אדם כבודו. ככל הנראה לא ניתן לפתור פתרון מלא את כל בעיותיך אך אפשר להקל עליך אם תרצי. אינני יכוללענות לך על שאלה כמו האם אמשיך ללכתעל קביים בלילבדוק אותך ולראות בכמה הבדל אורך מדובר. . ניתוח להחלפת ירך הנו ניתוח עם הצלחה גדולה מאד . הסיבוכים שלו הנם מועטים ובלי ספק הסיכוי עולה על הסיכון. לא ברור לי על איזה מחיר אתמדברת שהרי הניתוח נמצא בסלהבריאות. אשר לתא הלחץ הלואי שניתן היה להשתמש בו למקרים כמו שלך אבל מה לעשות והוא אינו יכול לעזור . הסחוס הנשחק דרך אגב אין בו כלל כלי דם

04/03/2003 | 22:13 | מאת: טלי

שלום רב, שמי טלי ואני בת 32, נולדתי עם CDH בעיה דו צדדית של המפרקים. עברתי כבר 3 החלפות מפרק ירך ברגל ימין. כיום אני נמצאת בפריקה משנת 1996 מכיוון שלא התאימו לי את החלק הנכון וכתוצאה מכך אני כיום בפריקה, מתהלכת עם קב אחר, אין אפשרות לתקן לי את הרגל הפרוקה מכיוון שאין לי שום עצם שתחזיק מפרק חדש. ברגל שמאל, שעדיין נמצא שם המפרק שלי, אני מגלה סימני כאבים עזים ביותר לאחרונה ואני יודעת שאין לי מנוס מניתוח גם שם להחלפת המפרק, אני דוחה את הניתוח עד כמה שאני יכולה מכיוון שההחלמה ממנו קשה ביותר, והסיכוי לפריקה בעתיד גדול. איני יודעת מה לייעץ לך, זה מאוד מאוד אישי, אני רק יודעת מנסיון שלי שהלוואי ולא הייתי צריכה לעבור את כל הסבל הזה לחינם, סתם עברתי 3 פעמים החלפות מפרק באותו הצד ופרקתי יותר מ- 30 פעם בפרק זמן של חודשיים . תרגישי טוב, ואשמח להיות איתך בקשר אם תרצי דרך הכתובת דואר אלקטרוני שלי. כל טוב, טלי.

04/03/2003 | 22:17 | מאת: טלי

מירב שלום, כתבתי את תגובתי במדור זה. בברכה, טלי

מנהל פורום אורתופדיה