דלקת ופציעה בנקודת ההדק

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

23/07/2019 | 11:50 | מאת: גאיה

שלום ד"ר אסא לב-אל , שמי גאיה,בת 45. מזה חודש וחצי סבלתי מכאב נקודתי בגב עליון , צד ימין, וכן מכאבים ולחצים "שמטיילים" בכל מיני אזורים בגב העליון(בערך עד קו החזייה). טיפולי פזיותרפיה (עיסוי), הקלו מאוד אך לאחר מס ימים שוב חזר הכאב. יש לציין שבזמן פעילות גופנית אינני סובלת כלל. הייתי אצל אורתופד והוא ציין שיש לי דלקת בנקודת ההדק וצייד אותי בסלקוקס 200מג למשך עשרה ימים. השיפור היה הדרגתי ורק בתום הטיפול הרגשתי הקלה משמעותית. לעיתים קורה שבזמן בליעת האוכל אני מרגישה כאב חד ורגעי בנקודה זו או אחרת בגב.(יש לציין שאני סובלת מרפלוקס ולא לוקחת כדורים). אני גם מתעמלת פעמיים בשבוע (trx ואירובי). שאלותי: 1. האם דלקת בנקודת ההדק יכןלה להקרין לכל אזור הגב העליון?2. האם הכאבים שחשתי בגב העליון בזמן בליעה קשורים לדלקת שהייתה לי?

לקריאה נוספת והעמקה

נקודת הדק היא מקום שבו יש התכווצות מתמדת של סיבי שרייר ללא דלקת. גודל הנקודה כ 1 ס"מ ומזהים אותו במישוש . נקודת הדק היא חלק ממה שנקרא כאב מיופסציאלי שמקיף אזור רחב יותר . סיבת הכאב אינה ברורה. אין קשר לכאב בבליעה

29/07/2019 | 00:30 | מאת: גאיה

שלום דר, למה התכוונת בתשובתך שסיבת הכאב אינה ברורה? דלקת בנקודת ההדק בגב עליון לא גורמת לכאב? או שאולי התכוונת שסיבת הכאב בזמן בליעה אינה ברורה.

מנהל פורום אורתופדיה