שברים בכף רגל שמאל ואופי הטיפול

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

13/04/2019 | 12:55 | מאת: רונן

היי. ביצעתי בדיקת CT לאחר חבלה בכף רגל שמאל ואלה הממצאים: ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת של קרסוליים וכפות הרגליים: הבדיקה בוצעה בחתכים אקסיאלים עם שחזורים במישורים קורונלים וסגיטלים, ללא הזרקת חומר ניגוד. סיבת הבדיקה : מצב לאחר אירוע חבלתי מצד שמאל. ממצאים : הודגמו שברים בבסיסי המסרקים ראשון ושלישי מצד שמאל. הודגם שבר באספקט הלטרלי דיסטלי של עצם קוניפורמית מדיאלית באזור מאחז רצועה על שם ליספרנק מצד שמאל. המרווח בין בסיסי המסרקים ראשון ושני לא מורחב דו צדדי. פסגות הטלוס הודגמו שמורות דו צדדי. תעלות טרסליות נצפו חופשיות דו צדדי. סיכום : ממצאים חבלתיים במפרק על שם ליספרנק מצד שמאל כמתואר מעלה. האורתופד נתן לי הפניה ל"מגף הליכה קרסול עם ניפוח" וזה במקום הקיבוע של גבס חלקי שהיה לי מאז החבלה. עד כה עבור 3 שבועות, אני לא דורך על הרגל, מזיז חופשי את הכל הכף או אצבעות ועדיין יש נפיחות בכלל הכף. העניין הוא שהמגף לוחץ באזור חיבור האצבעות לכף ונותן תחושה שהעקב באוויר כל הזמן כך שבמקום שיהיה נושא עומס, העומס כאילו נופל על חיבור האצבעות שזה דיי קרוב לשברים ככל הנראה. האורתופד הזהיר שלא לדרוך כדי שלא יזוז כלום, אני אכן לא דורך אבל כל המדף הזה לא ממש עושה רושם שעוזר מספיק, האם יש עוד משהוא שניתן לעשות? ניצוח מין הסתם זה משהוא שאני מעדיף לא לשמוע בכלל. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

אין שום טעם להשתמש במגף הלליכה כשאינך דורך על הרגל . תכלית הקיבוע במקרה כמו שלך הוא להקל על הכאב אם אין כאב אינך זקוק למגף. כשתתחי לדרוך יהיה מקום למגף שיאפשר לך לדרוך עד שימצא כי השברים מאוחים .

13/04/2019 | 18:52 | מאת: רונן

תודה על התשובה המהירה. מה המשמעות של זה: המרווח בין בסיסי המסרקים ראשון ושני לא מורחב דו צדדי. פסגות הטלוס הודגמו שמורות דו צדדי. תעלות טרסליות נצפו חופשיות דו צדדי. תודה.

תאור מפורט של ממצאים נורמליים

מנהל פורום אורתופדיה