פענוח MRI ירך שמאל סובל מכאבים כ4-5 חודשים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/04/2019 | 13:01 | מאת: מיכאל

ממצאים: מודגם כיסוי יתר של ראש הפמור ע"י הקיר האחורי של האצטבולום, ממצא המחשיד לתפס אצטבולו-פמורלי מסוג PINCER. לא הודגם קרע אוניתוק של הלברום. מודגם פגם לכל עובי הסחוס המכסה את האספקט הצדדי אחורי של ראש הפמור בקוטר 4 מ"מ במישור הצדדי פנימי (חתך 12 סדרה 302 ,חתך13 סדרה 501 ). ללא עדות לבצקת לשדית סוב-כונדרלית בסמוך. לא הודגם נזק סחוסי פוקאלי באצטבולום. הקפסולה מודגמת שמורה. הרצועות הפמורליות מודגמות תקינות. סיכום: תפס אצטבולו-פמורלי מסוג PINCER וחשד לנזק סחוסי בראש הפמור כמתואר. השאלות שלי הן : 1) האם לפי הממצאים אני תריך לעבור ניתוח כלשהו ? והאם טיפול שמרתי יכול להועיל בכלל ? 2) האם הנזק הסחוסי נחשב משמעותי ? כזה שמצריך הטרייה ?

לקריאה נוספת והעמקה

על פי הממצאים תצטרך - מוקדם א מאוחר - לעבור ניתוח של החלפת מפרק הירך. טיפול שמרני יכול להקל משהו לשמן מה. כל נזק לסחוס הנו משמעותי שכן הוא מעיד על כך שהתהליך ההסני ניכר יותר מהתהליך הריפויי.

13/04/2019 | 20:39 | מאת: מיכאל

אני בן 26 משחק כדורגל, הכאבים הם רק בזמן בעיטה , ריצה ושינויי כיוון אני עושה בלי בעיה. ניתוח ארטקוסקופיה לא אמור לעזור במצב כזה ? נראה לי שהחלפת מפרק זה ללכת רחוק מידי, אני סך הכל רוצה לחזור לשחק כדורגל

אתה הכלל לא נמצא בתחום של החלפת מפרק. צריך לאבחן בדיוק היכן הבעיה ולטפל בהתאם

מנהל פורום אורתופדיה