כאבים כרוניים בגב וברגל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

26/11/2018 | 20:51 | מאת: רן

שלום רב, אני סובל שנים רבות מכאבים בגב תחתון ולאורך כל הרגל . לפני 3 שנים עשיתי בדיקת ct ואחד הממצאים היו: L4-5 בלט דיסק היקפי ונוירופורמינלי שמאלי לוחץ על השק התקאלי מיצר את הנוירופורמינה נקבים בינחוליתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. במשך ה3 שנים הכאבים הוחמרו,אך תוצאת ה mri לאחר 3 שנים הראתה: L4-L5 מודגם בלט דיסק דיפוזי עם מרכיב לטרלי מימין . השאלה היא מה מהות ההבדל?בפועל הכאבים הוחמרו,אך על פניו התוצאה "השתפרה"?מה משמעות השינוי בין 2 הבדיקות? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

זה חיטים וזה שעורים. ההשואה בין ט"מ ובת"ם היא קשה במקרים רבים. אבל מה שחשוב להערכת "החמרה, או הטבה אינו ממצא הדימות אלא המצב הקליני כמו איזה מרחק אתה יכול ללכת באופן רצוף , לאיזה גובה מגיע הכאב ברגל איזה צד?) .

28/11/2018 | 19:49 | מאת: רן

תודה על התשובה! הכאב הוא מהגב לעכוז ולאורך כל גב רגל ימין,עד בכף רגל. כמו כן,ישנה תופעה שלא מצליחים לאבחן אצלי,שאחרי הליכה של כמה דקות,אני נעמד ולא יכול לכופף את הגב אפילו 20 מעלות..רק לאחר מנוחה של רבע שעה,יכולת הכיפוף קדימה חוזרת.(גם רמאטולוג שלח אותי ל mri ולא מצא לכך הבחנה כלשהי). בנוסף,יש לי רוטציה בפרקי הירך ובכפות רגליים(החל מ15 ועד 35 מעלות. בכפות רגליים יש כאבים נוראיים בימין,עקב חיבור לא מושלם של הגיד לנביקולר(לעיתים האיזור של הנביקולר מתנפח וכואב מאוד). אז למעשה, לפי מה שאני מבין, יש להתייחס לתוצאות של שתי הבדיקות?

מנהל פורום אורתופדיה