אי נוחות וכאבים לאחר תיקון לברום

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

21/10/2018 | 11:35 | מאת: יוני

היי, לפני כשני וחצי עברתי ניתוח תיקון לברום. הממצאים: FAI - pincer type mainly with unstable anterior os acetabulare - chondro labral tear RT hip Arthroscopy of RT hip - 7.4.16 - removal of os acetabulare - osteochondroplasty of acetabular rim - labrum repositioning and suture - osteoplasty of head neck junction of femur כשנה לאחר הניתוח חזרתי לשחק כדורגל. בערך פעם בשבוע. לכל אורך התקופה אני גם מתאמן בחדר הכושב ומקפיד על חיזוק השרירי הרגליים והאגן, כמו כן משתדל לעבוד על גמישות. לאחר חצי שנה של כדורגל, חשתי כאב במשחק האחרון(לפני שבועיים). כאב לא חזק. אך מאז אני מרגיש כאב באיזור המפשעה, בנוסף אני מרגיש שישנה כמו בצקת בזמן הישיבה מה שגורם לחוסר נוחות מתמדת. כל זה מאוד מזכיר את מה שהיה לי לפני הניתוח. כמובן שהפסקתי עם כל הספורט וקבעתי תור לרופא המנתח. מכיוון שהתור עוד חודשיים, רציתי לשאול האם יש משהו שאני יכול לעשות? האם זה זמן טוב לעבוד על גמישות? או שזה יכול רק להחמיר את הבעיה? בהמלצת פזיוטרפיסט אני לוקח ארקוקסיה למקרה שזה עניין דלקתי. אשמח להמלצה נוספת. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

ממלץ לשמור על גמישות המפרקים אבל לא להגזים. הניתוחשעברת הוא יותר מ"תיקון לברום" והוא כלל כריתה של מה שנקרא -OS ACETABULARE זאת היא עצם השוכנת לצידי השוליים העליונים קדמיי של האצטבולום ם . היא שכיחה אצל ילדים אך נדירה צאל מבגרים. היא יכולה לגרום ל" צביטה" פמורואצטבולרית לקרע של הלברום.

22/10/2018 | 16:22 | מאת: יוני

היי. תודה רבה על התשובה. אתה כמובן צודק, ואכן הרופא אפילו נתן לי את עצם למזכרת. השאלה היא אם עכשיו שאני חש את הבצקת הפנימית הזאת, והכאבים בזמן הישיבה/ הליכה, אני צריך לבצע תרגילי גמישות? מה שמוזר שהכאב פשוט "נפל" עלי משום מקום ולא עוזב אותי כבר שבועיים. האמת לבצע את הפרותוקול של הפזיוטרפיסט שניתן לי אחרי הניתוח לחיזוק האגן הבטן וכו? או פשוט לא לעשות כלום? תודה רבה!

חשוב לבצע תרגילים לשימור טווח התנועה. תרגילים לחיזוק הבטן והגב.... טובים באופן כללי אך לא שייכים לבעיה היחודית שלך.

מנהל פורום אורתופדיה