חוליות צאוור ->כאבים בחזה עליון ?

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/12/2002 | 19:10 | מאת: ראובן

בתחילה אציין שכבר חמש שנים אני סובל מצאוור/עורף נוקשים עם תנועה מוגבלת/מכאיבה, אבל חי עם זה ללא בעיה כירורגית לבד מטענות קשות כנגד החיים והעבודה הממושכת מול המסך (מכורח עיסוקי). מזה כחצי שנה התלבשה עלי תופעה מפחידה, המתרחשת אם בזמן שכיבה במיטה או לעתים עם הטיית הראש קדימה (סנטר למטה); בצורה מהירה מתחיל כאב חזק בצאוור התחתון, המתפשט לחזה העליון, הכאב מתעצם עד שיא מסוים, שיא נסבל או שאני מתעלף מעוצמתו, ולאחר דקה או שתיים הכאב נעלם כלא היה, ואני מוצא את עצמי עם זיעה קרה ומחשבות על העתיד. רופא משפחה שלח אותי לשלול בעיות לב במכון ספציפי. והן נשללו. לאחר מכן לצילום מערכת העיכול עם חומר ניגודי, שם אולי התגלה בקע סרעפתי. מכאן הרופא הסיק שזו הבעיה וניתנו כדורים נוגדי חומציות שלא עזרו בכלום. הכאבים הללו באים והולכים, לפעמים במחזורים תכופים ולפעמים יש הפסקה של חודש אפילו. למרות ממצאים אלה, דייאטה שהתחלתי (עודף משקל יחסי) וכדורים מקלים בעניני קיבה, אני רואה שעם הרכנת הראש מטה, או שכיבה בתנוחות מסוימות על המיטה (לרוב עם ראש מורם), האיתות על הכאב מתחיל מידי פעם, ומיד אני מתיישר ומותח את הצאוור מעלה, מרים סנטר וידיים ויוצא מזה. אם לא, מתחיל הכאב להתגבר, משהו כמו עווית שריר חזקה ביותר בתחתית הסנטר ומטה. יש להזכיר גם שלפני כשנתיים לאחר טיול בארה"ב, התחילה אצלי תופעה של נימול בצד פנים השמאלי, נימול שבא והולך רק בזמן תנועה, והוא כמעט נעלם לגמרי לאחר שנה (צילומים הראו זיזים בחוליות והיצרות על העצב או משהו כזה). פיזיוטרפיה לא ממש עזרה. כירופרקט רק התעשר ממני, ותרגילי צאוור הקלו את העסק ביש הזה במעט, מסג' עזר הכי הרבה בהקלת התנועה. ולאחר כל ההקדמה הארוכה הזו (מצטער, אבל אני יודע שבלי פרטים זה לא הולך), האם יכול להיות קשר בין בעיה בחוליות לכאב הפתאומי והקצר בתחתית הצאוור/חזה? אם זה היה בקע סרעפתי, הרי התופעה היתה צריכה להימשך, מה גם לשכוך במתן הכדור הנכון, לא? התופעה הקבועה אצלי היא תנועת ראש לצדדים מוגבלת, חריקות מכיוון החוליות בזמן תנועת הראש, ונוקשות עורפית מודגשת. האם אני אבוד? ולמי פונים אם לא? תודה מקרב לב

לקריאה נוספת והעמקה

אני בהחלט מעדיף תאור מפורט של המחושים על תאור לקוני וסתמי ( אלהים אחרי הכל נמצא בפרטים -כפי שציינת) תאורך החי והמדוייק אמנם מאתגר אותי באופן אינטלקטואלי אך אני מודה שלא הייתי מעיז להסתפק בו לצורך אבחנה עם זאת נראה לי כי מסקנה אחת אפשר להסיק וצריך להסיק- למחושיך יש אופי מכני כלומר הנם תולדות של עומסים הנוצרים בתנוחה מסויימת. זו מסקנה חשובה שצריכה להביא לביצוע בדיקות לאישוש התזה על ידי א.מבחני פרובוקציה וב.בדיקות דימות לצורך מיקום הבעיה . הבדיקה הבודדת החשובה ביותר לעניין זה היא בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית (מ.ר.י ) של הצואר.

03/12/2002 | 23:02 | מאת: ראובן

תודה על המענה המהיר. אבקש בדיקת MRI, ואנסה להמשיך ולהתמקד באישוש הגורם המכני, ו/או לבטל אפשרויות אחרות. אם תוכל וזה אפשרי, להמליץ על כיוון ייעוצי/הפניה (אם מותר כאן), אשמח למידע, מה גם שאבין אם לא תענה.

מנהל פורום אורתופדיה