ממרח חלבה
דיון מתוך פורום תזונה קלינית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
קניתי ממרח חלבה שהיה נראה לי בריא. הרכיבים שלו: שומשום מלא (52%), שומשום, סוכר דמררה טבעי שלא עבר זיקוק ולציטין. האם אכן מדובר בממרח בריא? כמות הקלוריות בו גבוהה מאוד (600 קלוריות ל-100 גרם)
שלום לירון, אכן כיאה לממרח שרובו שומן (מהשומשום) וסוכר, כמות הקלוריות גבוהה (אפילו יותר מממרח שוקולד). כמובן שמבחינת ערך תזונתי הממרח עדיף על שוקולד, אך עדיין כמויות הסוכר מוגזמות ואיני יכולה להגדירו כ"בריא" אלא "מזיק פחות". אלטרנטיבה (אולי) מספקת יכולה להיות טחינה גלמית משומשום מלא עם מעט דבש, סילאן, או ממתיק אחר (אם רצונך בממרח מתוק). טחינה גלמית כשלעצמה יחסית מתקתקה, אך כמובן הכל יחסי בחיים... הפחתה הדרגתית בכמויות המתוק תאפשר לחך להבחין גם במתיקות עדינה.