שאלה לגבי כולסטרול
דיון מתוך פורום תזונה קלינית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, כשיש לבנאדם כולסטרול גבוה, והוא מקבל דיאטה דלת כולסטרול, איך זה בעצם מוריד את הכולסטרול? קראתי באיזה מקום שהגוף מייצר באופן טבעי כולסטרול, ואם הוא לא מקבל כולסטרול מהאוכל, הוא מייצר יותר ייצור עצמי, אז דיאטה דלת כולסטרול לא גורמת להיפך? תודה
שלום מאיה, התרומה היחסית של כולסטרול מהדיאטה לסך רמות הכולסטרול עומדת על כ-1/3 לעומת 2/3 ייצור כבדי. לכן הורדה יחסית בכמות הכולסטרול בדיאטה תתרום לירידה יחסית (קטנה) בהורדת כולסטרול. נכון להיום יודעים שהעיקר בידאטה להורדת כולסטרול זה לא להוריד כולסטרול בדיאטה אלא הורדת שומן רווי, שומן טרנס, הורדת מקורות מחמצנים ועוד. בברכה,דנה