ייתכן שזה זיהום?

דיון מתוך פורום  ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת

05/12/2012 | 01:05 | מאת: מישהי

שלום לך בן משפחתי בן 76 קיבל לפני חצי שנה תוצאה קודמת של 30 PSA (ולפני שנתיים 6) וכעת חצי שנה אחרי התוצאה עומדת על 65 (!). קריאטנין 5.5 תוצאה זהה לאורך כל השנה האחרונה. תוצאות תרבית השתן עדיין לא נלקחו בגלל שביתת האחיות. שלושת האורולוגים שפניתי אליהם בשניםה אחרונות שיבדקו זאת אמרו שבגיל מסויים לא מתעסקים עם זה ולא בדקו אותי פיזית כלל (הוא היה אצלם לביקורת בעניין גידול בשלפוחית מהעבר.). מאחר ומצבו הכללי מצוין והבנתי שההנחייה "לא להתעסק עם זה" אינה גורפת, גם בגילאים האלה קבענו כאמור תור לאורולוג. אבל עד אליו התוצאה הזו הבהילה אותי ורציתי לדעת - האם גודל ה- PSA מושפע מוגודלו של גידול סרטני חלילה? או שסביר יותר שעלייה כזו מוסברת על ידי זיהום? עלייה של 30 בשנתיים ובחצי השנה האחרונה עוד עליה בשלושים למרות נטילת קסטרל 5 מ"ג. ושאלה נוספת - כדאי ללכת למיון היום או שתור ביום שני הקרוב זה בסדר? ואחרונה - האם ייתכן שזה שום דבר וקשור לגילו - ערמונית מוגדלת ותו לא?djdjdjjjd הוא לא סובל משום תלונה בנושא. הקסטרל ניתן לו בבית חולים לפני שנה בעקבות אצירת שתן שחלפה ושמקורה לא היה ברור ולמרות שהכל היה בסדר כמה חודשים בלי קסטרל הוא נוטל אותו שוב במינון קטן בגלל גודל ה-PSA אודה על תשובתך, מישהי

לקריאה נוספת והעמקה

ערך שך קראטינין 5.5 הינו גבוה מאוד ודורש בירור מיידי. גם עליה של פסא עד 65 דורש בירור ואולי טיפול.ממליץ לפנות לאורולוג בהקדם.

05/12/2012 | 11:30 | מאת: מישהי

תוצאת הקריאטנין היא 0.57. התבלבלתי עם ערך אחר. זה עדיין דחוף? אני שואלת אם אפשר להגיע לבירור ביום שני הקרוב אצל אורולוג מהקופה או שחייבים ללכת למיון (בגלל PSA- 65 וקריאטנין - 0.57).

מנהל פורום ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת