מה היא שיטת האידוי המשולב כלומר TURP + TUVP ?

דיון מתוך פורום  ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת

23/04/2012 | 08:41 | מאת: שאול

שלום לכם רופאי הפורום הנכבד. אני בן 68 עם ערמונית מאד גדולה. יורד בין פעמים לשלוש פעמים בלילה להתרוקן. בגלל בעיות של דילול דם ומסתם מיטראלי בעיתי+ ל.ד. גבוה(מטופל בתרופות) אני מוטרד וחושש מניתוח רגיל להסרת הערמונית. קראתי בפורום על הסרת הערמונית בשיטת האידוי המשולב כלומר TURP + TUVP . באיזה סוג של טיפול מדובר? האם בשיטה הזו ניתן לטפל בהסרת ערמונית שגודלה 140 גרם? האם הטיפול הזה יכול להשתלב עם הבעיות הבריאותיות שלי המתוארות למעלה? אשמח לקבל תשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

הסרת הערמונית בשיטת האידוי המשולב הינה שיטה הקיימת 17 שנים בעולם וגם בישראל אני הייתי הראשון שהתחלתי לבצע את הניתוחים הללו. נכון שמדובר בטכניקה ידועה TURP הנחשבת לטיפול הטוב ביותר אך בגלל מגבלות גודל הערמונית לא ניתן להסתפק רק בשיטה זו ולכן אני מבצע גם אידוי TUVP של הערמונית. כך שבסוף הניתוח הרקמה הפנימית החוסמת מוסרת וחלקה נשלח גם לפתולוגיה. מניסיוני מעל 30 שנה תוצאות הניתוח הזה שוות להוצאת הערמונית בשיטה פתוחה . כמובן שיש צורך לבחור מנתח שמכיר יודע ומיומן בשיטה זו. לא כל האורולוגים בארץ מנתחים בשיטה זו ולכן גם " לקנאת החברים " יש מה לומר . ממליץ לך להוועץ ולשמוע מאנשים שעברו ניתוח בשיטה זו .

25/02/2013 | 02:02 | מאת: יוליה שיר

שלום רב.אבי סובל מסימני פרוסטטה מוגדלת מזה תקופה ארוכה,לאחרונה עקב החמרה במצב-עד לעצירת שתן הוכנס קטטר והומלץ על ניתוח כפתרון יחידי במצבו. מדובר בTURP .אבי בן 60+ גודל הפרוסטטה כ40 גרם,מטופל באספירין -לאחר צנטור לפני פחות משנה.אבי מאוד חושש מהניתוח, סיבוכים והשלחות לעתיד,כולל תופעה של שפיכה אחורית, וסיכון לפגיעה בתפקוד המיני, אישפוזים חוזרים לאחר הניתוח, וגם אפשרות של ניתוח חוזר בעתיד.האים באמצעות ניתוח משולב עם עידוי הארמונית ניתן להמנע או לפחות להפחית סיכון לסיבוכים אלה? שוב הדגש על תופעת שפיכה אחורית- האים ניתן להמנע מזה בניתוח של TUVP?האים הניתוח יכול להתאים לאבא שלי? תודה רבה מראש. אשמח לקבל תשובה. יוליה

מנהל פורום ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת