ירידה בחוש הטעם ודלקת סביב שן

דיון מתוך פורום  טיפולי שיניים

12/05/2017 | 00:48 | מאת: מיכל

שלום, בת 32. בשבועיים האחרונים יש לי ירידה בחוש הטעם. הטעם בפה של מאכלים חלש מהרגיל. יש לי שן פנימית בלסת התחתונה שעברה טיפול שורש כשהייתי נערה. לאחר כמה זמן גילו ציסטה מתחת לאותה השן. הלכתי לרופא מומחה שחידש את טיפול השורש ואז הסיצטה נעלמה. הבעיה שהזנחתי את השן ולא דאגתי לעשות ישר מבנה וכתר. אחרי 5 שנים שהשן נשארה חשופה ללא כתר ונשברה חלקית, הלכתי לרופאת השיניים שעשתה לי מבנה וכתר. לפני שבועיים וחצי השן החלה להתנדנד לי. הלכתי לרופאה והיא משכה את השן. השן נשברה יחד עם הכתר. ירד לי הרבה דם. היא טענה גם שיש לי דלקת בחניכיים סביב אותה השן אך אני לא הרגשתי בכאב חזק, ממש כאב חלש כמעט בלתי מורגש ולכן לא קיבלתי אנטביוטיקה. היא פחדה להשאיר את החניכיים חשופות והחליטה להדביק את השן. אך לאחר שבועיים השן נפלה. כרגע אני עם שאריות קטנות של השן וחניכיים סביב השן קצת כואבות ואדומות. בירידה בחוש הטעם התחלתי לשים לב לפני שבועיים. השאלה היא האם לירידה בחוש הטעם יכולה להיות קשורה לשן הזו ולדלקת שיש בחניכיים מסביב לשן? כמו אני חושבת שיש לי קצת חוסר תחושתיות בחיך העליון בצד שמאל, באותו הצד של השן.

לקריאה נוספת והעמקה
13/05/2017 | 11:04 | מאת: ד"ר נועה ברר

לדעתי אין קשר בין השן לירידה בתחושת הטעם, אלו שני מנגנונים נפרדים. ישנם לפעמים תופעות של טעם לא טוב בפה בעקבות דלקות או הפרשות סביב שיניים. התופעה של חוסר תחושה בחיך היא תופעה שגם קשה לקשור אותה להתפרקות או התנדנדות של השן. עם זאת, יש לפנות לרופא השיניים ולפתור את בעיית השן. במידה והתופעות הנוספות עדיין קיימות יש לפנות למומחה לרפואת הפה לבירור מעמיק יותר של שינוי הטעם וחוסר התחושה.

13/05/2017 | 11:13 | מאת: מיכל

תודה על המענה. קראתי באינטרנט שתהליך דלקתי באזור שן יכולה ללחוץ על עצב האחראי לתחושת הטעם הנמצא בלסת התחתונה. והרי שהדלקת אצלי היא בשן בלסת התחתונה

מנהל פורום טיפולי שיניים