איך מרגישים כשיש לחץ דם נמוך?

דיון מתוך פורום  רפואת משפחה

30/09/2008 | 10:57 | מאת: מיטל

שלום קראים לי מיטל אני בשנות ה20 לחיי התעלפתי לפני זמן מה ומאז מרגישה תחושות מוזרות, בין אם זה עייפות,בין אם זה חולשה,לפעמים דופק מואץ ברגל שמאל לפעמים סתם דקירות כאלו מוזרות כמו דם שעובר חזק באיברים בגוף ואם שמים את היד על זה ממש אפשר להבהל,כאילו "רצתי מרתון" אני לפעמים מרגישה חוסר שיווי משקל רגעי אבל זה רק לפעמים. שותה הרבה מים,אוכלת נכון,יש ויטמינים מירלים מלחים וברזל מספיק בדם בה"ש, עפ בדיקות דם תודה לאל הכול תקין. בחורה פעילה,דואגת לעשות ספורט שותה קפה נס קפה כלומר לפחות פעם ביום ולפעמים בכלל לא,מה יכולה להיות הסיבה?מה הולך כאן?מה קורה כאן??זה מדאיג ומלחיץ בייוחד ששנת הלימודים תשסט באוניברסיטאות עומדת להתחיל,בעה"ש. הייתי אצל רופא משפחה כבר מיליון פעם,במשך חודשיים אולי כל איזה שבועיים באתי אליו לביקורת.אם כן-מה יכולה באמת להיות הסיבה?זה מאוד מלחיץ מטריף ומדאיג-זה משגע אותי.בחורה משכילה עם ראש בחורה פעילה בריאה כשור עד לפני ההתעלפות הרגישה מצויין.מה פה קורה?מדאיג מאוד. אודה אם תחוו חוות דעת-מצידי גם ד"ר הס וגם ד"ר מזור וכל מי שיכול ורוצה לעור שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה כדבש ושבאמת באמת נהיה לראש ולא לזנב. רק בריאות!אמן!

לקריאה נוספת והעמקה
30/09/2008 | 11:57 | מאת: ד"ר שי מזור

מה את לומדת?

30/09/2008 | 17:43 | מאת: מיטל

לומדת מדעים.פיזיקה כימיה מתמטיקה וביולוגיה למה זה חשוב ומה זה קשור לשאלתי? האים הלחץ קשור למה שאני לומדת באוניברסיטה?

30/09/2008 | 23:48 | מאת: ד"ר שי מזור

עלפון או תחושת עלפון נגרמים מירידה למספר שניות של אספקת החמצן למוח צריך יותר ממספר שניות כדי שיגרם נזק לרקמת המוח לכן גם התחושות השונות ,לא סביר שנגרמו כתוצאה ישירה מהעילפון שחווית מאחר שקראתי את כל מה שכתבת ברור לי שאת אישה פעילה ביותר שיש לה תזונה מאוזנת וגם פעילות עד מעבר לראש יכולות להיות לך השגות על מה שאומר אבל קיימת סבירות דיי גבוהה שמה שאת חשה נובע מעייפות ועומס יתר תחושות של חולשה,עייפות,סחרחרות יכולות לנבוע מעומס יתר תחושות של "דופק מואץ ברגל" או הרגשה של דם שרץ באיברים השונים,,,קשה לי למצוא מקבילה רפואית לתחושות אלה לדעתי עד שלא תעשי שני דברים תורידי את הרגל מהדוושה ותגיעי לכלל אבחנה שגוף האדם אינו מושלם ואפשר לחוש תחושות מבלי שתהיה להן מקבילה בעייתית מבחינה רפואית עד שלא תגיעי להבין שתי נקודות אלה לדעתי התחושות שאת חווה לא יעברו רפואה משלימה כמו דיקור או מסאג' רפואי או אחרים יכולים לעשות בפלאים בתחום זה וכדאי לך להתעניין

01/10/2008 | 11:46 | מאת: אני

תודה רבה על המידע רפואה משלימה דיקו וכו אני לא בעד כרגע לא.ובכלל.ברוך השם שלא נצטרך ושתהיה שנה טבה ומתוקה אמן! עומס יתר-מנסה להקל ולהוריד-אך בתקופת מבחנים ולימודים ולחץ לא ככך ניתן.אבל עם זאת אני מנסה כן להמשיך בפעילות הספורט של אם לא שחיה וריקוד ודברים שאין להם פנאי בלחץ לימודי אז לפחות הליכה וכפיפות בטן או משקולות בבית וכו.... מנסה גם שעה בשבוע לפחות לצאת לריצה בטיילת שלנו.....(גרה בגוש ת"א..) אני מקווה ומספיק נבונה תודה לאל להבין שצריך להוריד לחץ ולא לכל דבר יש השלכה רפואית פשוט עקב הדאגה לבירואת והפרפקציוניזם והאכפתיות מהגוף ובכלל-אני מתעניינת ושואלת כי לא תמיד עז ר אולי אף מעט לשתות מים ולשבת במקום ולא תמיד זה מתאפש ר בתנאי חוץ מה דעתך? חג שמח!

מנהל פורום רפואת משפחה