המוגלובין גבוה מאד
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בן 75. רמת המוגלובין 18,5. מה פירוש הדבר ומה הטיפול ? אולי למשל הקזת דם (עירוי דם) ? תודה.
זו באמת רמה גבוהה. ייתכן שמדובר במצב שנקרא פוליציטמיה ורה - שזה מצב בו מח העצם מייצר יותר מדי כדוריות אדומות (במקרה כזה גם המטוקריט יהיה גבוה מאד, ובד"כ גם טסיות הדם גבוהות). מצד שני - אם האדם סובל ממחלת ריאות כרונית, ייתכן שמדובר בפוליציטמיה (ייצור יתר של כדוריות) ריאקטיבי - בגלל חוסר יחסי בחמצן בריאות. זה דורש בירור ובהתאם לכך הטיפול. הקזות זה טיפול אפשרי וישנם גם טיפולים בכדורים - הידריאה למשל. צריך להתייעץ עם הרופא ובמידת הצורך לקבל הפניה להמטולוג. כדי להחליט מה הסיבה ייתכן שיהיה צורך בבדיקת מח עצם.