p.t
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
21.6.2000 שלום רב! אני מבקש לברר מהי בדיקת PT ( בדיקה הקשורה בדם) תודה פיני
לקריאה נוספת והעמקה
שלום פיני,
PT הוא מדד לזמן הלוקח לדם להתקרש. ערכים סבירים הם בסביבות 65-120 אחוזים. אם לפי בדיקת דם הערךשל PT הוא מעל 120%, זמן הקרישה קצר מדי . זאת עלולה להיות בעיה רצינית משום שמערכת הקרישה מופעלת גם כאשר היא לא נחוצה-- נוצרים קרישי דם הסותמים את כלי הדם במקומות שונים בגוף.
מצד שני, יכול להיות מצב הפוך בו ה-PT מתחת ל 65% ואז, לוקח לדם יותר מדי זמן להתקרש-- יווצרו דימומים פנימיים או חצוניים. זה יכול להגרם בשל בעיה בסינתזה של פקטורי קרישה המיוצרים בכבד. מחסור בויטמין K או בעיה בכבד , יכולים לגרום למחסור בפקטורי קרישה.
יעל