סימטידין: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

תסמונת פי פאפא: יש טיפול אפקטיבי

PFAPA היא תסמונת דלקתית עצמית המלווה בהתקפים חוזרים של חום גבוה. הבשורה לילדים ולהוריהם - ניתן לדכא את התקפי המחלה בעזרת טיפול בסטרואידים. מדריך תסמונת PFAPA (Periodic fever, Aphthous stomatitis Pharyngitis Adenopathy syndrome) הינה תסמונת דלקתית עצמית (אוטואינפלמטורית), המתבטאת בהתלקחויות מחזוריות של חום גבוה, העולה באופן חד ומלווה בכאבי ראש, כאבי שרירים וכאבי בטן. מנתוני מחקרים בארה"ב ובישראל, עולה כי התקפי החום מופיעים בדרך כלל מדי 3-4 שבועות ונמשכים 3-7 ימים. נוסף לחום, מופיעים גם כיבים בפה (אפטות), נגעים לבנים מוגלתיים על השקדים (תפליטים) ונפיחות בלוטות הלימפה הצוואריות.מדובר בתסמונת שזוהתה ברפואת הילדים רק לפני כשלושים שנה; לכן, עדיין אין מודעות גבוהה לתסמינים - וכתוצאה מכך האבחון בחלק מהמקרים מאוחר. שכיחות המחלה לא נבדקה, אך ניתן להעריך ששכיחותה גבוהה יחסית בקרב ילדים. יצוין כי ללא אבחון וללא טיפול מתאים, מצוקת...
ללמוד עוד על סימטידין
תסמונת פי פאפא: יש טיפול אפקטיבי-תמונה

PFAPA היא תסמונת דלקתית עצמית המלווה בהתקפים חוזרים של חום...

מאת: פרופ' שי...
26/04/2018
עושים סוף לצרבת-תמונה

צרבת היא תופעה נפוצה ומטרידה של מחלת ההחזר הקיבתי-ושטי, מה...

מאת: ד"ר רם...
11/12/2011
תרופות בהיריון-תמונה

נשים רבות נוטלות תרופה אחת או יותר בעת ההיריון, אם בשל...

מאת: לילך צור,...
10/04/2013
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לסימטידין?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

סימטידין: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

האם ניתן לקנות תרופה זו ללא מרשם בסופר פארם? שילוב עם איזה מזונות אינו מומלץ?

שילובים בין תרופות הינן סוגיה בעייתית וחשובה שיש לבדוק מול רופא המשפחה.

שלום האם תרופה ללחץ דם יכולה להשפיע על מדדי הזרע כמו: מורפולוגיה? תודה

להלן רשימת קבוצות תרופות העלולות להשפיע על איכות הזרע-תרופות - אנטי פסיכוטיות, אלופורינול, חוסמי תעלות סידן, סימטידין, כולכיצין, ליתיום, מעכבי מונואמין אוקסידז, ניטרופורנטואין, פניטואין, ספירונולקטון, סולפאסלזין, טסטוסטרון, תרופות נוגדות דיכאון טריציקליות, חומצה ולפרואית - כימותרפיה - חסמי אלפא לפיכך כדאי לברר עם הרופא לאיזו קבוצת תרופות שייכת התרופה נגד לחץ הדם שהגבר נוטל

אני בת 79 וסובלת כ-15 שנה מבעיות קשות במערכת העיכול. מנגנון הרעב אצלי נפגע, ואני לא חשה ברעב או בצורך לאכול. אני מרגישה שובע מהר מאוד. לעיתים קרובות יש לאוכל טעם חמוץ, מר או תפל. אני מתקשה לעכל את רוב מוצרי המזון, ואחרי אכילתם אני מרגישה רע במשך שעות ארוכות. אני סובלת משיעול, צרידות וליחה. בדיקת א.א.ג לא הראתה על סימני צריבה באף כתוצאה מרפלוקס. כאשר אני מקיאה מזון (לעיתים רחוקות) האוכל יוצא לא מעוכל. יש לציין שעברתי בדיקת גסטרוסקופיה וגם צילום ללא תוצאות. לאורך השנים טופלתי בתרופות שונות, דוגמת: זנטאב, טאגאמט, אומפרדקס, גויסקון בנוזל, מוטיליום, פמוטידין, לנטון, נקסיום. כיום אני מטופלת בלוסק. כל התרופות הללו לא הביאו לי להקלה. האם יש עוד תרופות או שמיציתי את המלאי? האם יש עוד מה לעשות במצבי? האם יתכן שהבעיה שלי אינה רפלוקס אלא בעיה אחרת?

שלום רב, ישנן בדיקות נוספות שניתן לעבור על מנת לבדוק אם קיימת הפרעה בהתרוקנות הקיבה או הפרעה בתנועה במערכת העיכול. למשל במיפוי קיבה ובבדיקת לחצים. הפרעות כאלה יכולות להופיע בגיל המבוגר. הטיפול התרופתי לא אמור "להשתפר פלאים" גם אם האבחנה תהיה יותר מדוייקת. לכן ממליצה בשלב זה לנסות לעבור ייעוץ דיאטני ולבנות תפריט מאוזן וקל לעיכול.

אני בת 79 וסובלת כ-15 שנה מבעיות קשות במערכת העיכול. מנגנון הרעב אצלי נפגע, ואני לא חשה ברעב או בצורך לאכול. אני מרגישה שובע מהר מאוד. לעיתים קרובות יש לאוכל טעם חמוץ, מר או תפל. אני מתקשה לעכל את רוב מוצרי המזון, ואחרי אכילתם אני מרגישה רע במשך שעות ארוכות. אני סובלת משיעול, צרידות וליחה. בדיקת א.א.ג לא הראתה על סימני צריבה באף כתוצאה מרפלוקס. כאשר אני מקיאה מזון (לעיתים רחוקות) האוכל יוצא לא מעוכל. יש לציין שעברתי בדיקת גסטרוסקופיה וגם צילום ללא תוצאות. לאורך השנים טופלתי בתרופות שונות, דוגמת: זנטאב, טאגאמט, אומפרדקס, גויסקון בנוזל, מוטיליום, פמוטידין, לנטון, נקסיום. כיום אני מטופלת בלוסק. כל התרופות הללו לא הביאו לי להקלה. האם יש עוד תרופות או שמיציתי את המלאי? האם יש עוד מה לעשות במצבי? האם יתכן שהבעיה שלי אינה רפלוקס אלא בעיה אחרת? אני סובלת מניוון שרירים קל שאינו מסוכן. האם יכול להיות לזה קשר לתפקוד מערכת העיכול?

שלום אכן יתכן שמחלת השרירים משפחה גם על תפקוד מערכת העיכול מבחינת תרופות- צריך להבין מה הבעיה ומדוע אינך מגיבה, ולא להמשיך בטיפול שאינו מכוון לבעיה ברורה לסכום- כדאי שתבדקי על ידי מומחה לתחום התנועתיות