תרופות אנטיכולינרגיות: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

אהיסטון - אנרגטיקה ופרמבצטיקה

בקיץ מתרבות האלרגיות ובעיות הנשימה - מה אנחנו מכניסים לגוף כשאנחנו מטפלים בכך? אהיסטון - Chlorpheniramine Meleate תרופה אנטיהיסטמינית המבטלת את פעילות ההיסטמין על ידי תחרות עם ההיסטמין על רצפטורים Hi במערכת העיכול, ברחם, בכלי הדם הגדולים וברירי הסמפונות. התרופה מבטלת את פעולת ההיסטמין שגורם לעליה בחדירות הנימים וביצירת בצקת, וכן מבטלת את הגרד והגירוי הנלווים לשחרור ההיסטמין. לכלורפניראמין יש גם השפעה אנטיכולינרגית סדאטיבית. כלומר הוא מעקב את השפעת האצטיל כולין ברצפטורים כולינרגים (בעיקר מוסקרינים) ולכן גורם לתחושות יובש ולהשפעות סדטיביות (מרגיעות) מרכזיות (כלומר מן המוח). פרמקוקינטיקה: התרופה נספגת טוב דרך מערכת העיכול. היא עוברת מטבוליזם ראשוני בכבד ולכן הזמינות הביולוגית שלה היא בסביבות ה 35-60% לתמיסה, 25-45% לטבליות, והרבה פחות בתכשירים עם שחרור...
ללמוד עוד על תרופות אנטיכולינרגיות
הגדלה שפירה של הערמונית: מדריך-תמונה

רבבות גברים בישראל סובלים מהגדלה שפירה של הערמונית ו"רצים"...

מאת: ד"ר פרהדיאן...
01/01/2018
אהיסטון - אנרגטיקה ופרמבצטיקה-תמונה

בקיץ מתרבות האלרגיות ובעיות הנשימה - מה אנחנו מכניסים לגוף...

מאת: מכללת...
10/07/2005
תסמונת השלפוחית הרגיזה-תמונה

קיימות דרכים שונות לטיפול בבריחת שתן, המבוססות על ההיסטוריה...

מאת: ד"ר ליאור...
04/01/2010
הגדלה שפירה של הערמונית-תמונה

ערמונית מוגדלת היא תופעה נפוצה מאוד, אך מעבר לחוסר הנוחות...

מאת: ד"ר שירה...
13/08/2009
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לתרופות אנטיכולינרגיות?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

תרופות אנטיכולינרגיות: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום. לאחרונה אני מוצא את עצמי מזיע באיזור הישבן במידה רבה כך שכאשר אני יושב על הרצפה לעיתים אני משאיר סימן של זיעה עליה. אני בן 18 וחייל שמשרת בדרום (הטמפרטורה מאוד גובהה שם). זה מצב מאוד לא נעים ואני מנסה להימנע מלשבת על הרצפה בגלל זה. מאיזור המותניים ומטה אני שעיר יחסית (מעל אני מאוד חלק).רוב השיער בלונדיני ולכן זה לא מפריע לי אך אולי יש קשר לשיער הרב שעל הישבן ולהזעה. האם יש פיתרון?האם יש דרך להורדת/דילול השיער בישבן בלי לגרום לו לצמוח מהר יותר בחזרה וכן למנוע את ההזעה? תודה רבה!

שלום, ישנם תכשירים מקומיים כגון אנהידרול פורטה שעשויים לעזור. במידה ולא ישנם תרופות אנטי- כולינרגיות לטיפול בהזעת יתר או אופציה ניתוחית. טיפול נפוץ ויעיל הוא בוטוקס להזעת יתר בכפות ידיים ורגליים, אך לא לישבן. בהצלחה!

שלום ד"ר שירה חתומי, פניתי אליך פעם ראשונה בסוף נובמבר באותה בעיה. אני עכשיו 7 שבוע אחרי ה-TURP. במענה האחרון שלך הצעת (בתגובה לתרבית שתן) שאבקש אנטיביוטיקה. באותם ימים לקחתיDetrustitol - סה"כ לשבוע. כי הלכתי לאורולוג (תדירות מתן / איבוד שתן גבר באותו שבוע) – והוא החליף את הכדורים ל- TOVIAZ 8מ"ג. אמר לי לבוא לביקורת אחרי חודש. אני לוקח TOVIAZ מה 3-דצמבר. למרות שאני הרגשתי הקלה בימים הראשונים – עדיין מספר מתן שתן ביממה מגיע ל 18 – 20, אין שליטה, כל יום יש איבוד שתן. דעתך בבקשה בבקשה. אני מרגיש אומלל ונכה. ללכת לאורולוג אחר לדעה שניה? תודה תודה מראש, מייק

שלום מייק, דטרוסיטול וטוביאס הן תרופות אנטיכולינרגיות שאמורות להקל עליך את הדחיפות למתן השתן ואולי גם למנוע דליפה אם מקורה הוא דחיפות (כלמור, שהשתן דולף כי אתה לא מספיק להגיע לשירותים, מתוך צורך עז להתרוקן). אם הדליפה היא בעת מאמץ(- כמו קימה מישיבה לעמידה, הרמת משא, שיעול או צחוק)- התרופות האלה לא מתאימות.אם זה המצב- דליפה במאמץ- לשיפור בעיה זו ממליצה לך לבצע תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן (ללמוד מחדש כיצד מתאפקים, בעזרת כיווץ של פי הטבעת, עצירת זרימת השתן בעת ההתרוקנות ועוד)- ניתן לבצע זאת גם במסגרת של פיסיותרפיה דרך קופות החולים. אם אכן הדליפה היא במאמץ ולא מדחיפות, אתה יכול לנסות תרופה בשם "יינטריב" שאינה בסל, כמובן- במרשם מהאורולוג, ולהפסיק את הטוביאס/דטרוסיטול. כחודשיים לאחר ניתוח יש אנשים שעדיין יסבלו מתלונות דומות לשלך, ואם חודש נוסף עובר ואין כל שינוי רצוי לחזור למנתח ולהסביר לו את המצב. אולי כדאי שתיבדק שוב: ציסטוקופיה, אורודינמיקה-אם עיקר ההפרעה היא העדר שליטה בשתן.

שלום ד"ר שירה חתומי, ראשית, תודה למענה המפורט ומסביר. מאוד מאוד מעריך זאת. הדליפה שלי מקורה בדחיפות בעיקר, ולא בעת מאמץ. כלומר ממש לא במקרים שציינת (קימה מישיבה לעמידה, הרמת משא, שיעול או צחוק) – אבל לפעמים ב Bowl Movement, וב98% מהמקרים – בגלל שלא מגיע לשירותים בזמן. כלומר – מבין שנכון להמשיך לקחת טוביאס. יש שיפור קל-קל בימים האחרונים. אפילו הגעתי פעם ראשונה ל300 סמ"ק במתן שתן (מאז הניתוח עד אתמול לא עברתי 250 סמ"ק), וברוב המקרים עברתי את השעה בין מתן שתן. אהיה אצל האורולוג שבוע הבא לביקורת. שוב, תודה על היחס – על התוכן! מייק

עשיתי ניתוח TURP לפני כ3 חודשים.ביום אין לי בעיות.בלילה אני קם לפעמים 4פעמים.לוקח לי זמן להתחיל והשתן מקוטע.המצב לא יותר טוב ממה שהיה לפני הניתוח.מה עושים. בתודה מראש

שלום רב, ישנן מספר אופציות להקלת תסמיני הנוקטוריה (השתנה לילית) ממנה אתה סובל: ראשית- להמנע משתיה מרובה בשעות הערב והלילה, בעיקר של קפאין (קפה/תה/קולה) ואלכוהול. שנית- להתרוקן היטב היטב לפני שהולכים לישון. שלישית- מס' אופציות תרופתיות עומדות בפניך: 1. תרופות ממשפחת "חוסמי-אלפא" כגון אומניק/אומניק-אוקאס/קסטראל-מקלות את מעבר השתן בעזרת הרפיית השריר בצואר השלפוחית. 2. תרופות "אנטיכולינרגיות" כגון דטרוסיטול/וסיקייר/ אורגנין(צמחית)- שמקלות את ההתכווצויות הבלתי רצוניות בתוך השלפוחית ובכך מורידות את תחושת הצורך להתרוקן כל הזמן. 3. תרופה בשם מינירין- שהיא למעשה הורמון נוגד השתנה סינטטי, שלרוב מופרש באופן טבעי ומונע את שיתון היתר בשעות השינה, אך אולי חסר אצלך וזה יכול לעזור. כדי להחליט מה הכי מתאים לך רצוי שתמלא "יומן השתנה": מה וכמה אתה שותה, ומתי וכמה היתה התרוקנות,במהלך 24 שעות, למשך 3 ימים ברציפות- כדי לקבל מידע על הרגליך ופעולות הגוף. חלק מהתרופות האלה לא ניתן לתת לאנשים מעל גיל 65 (מינירין), אבל בד"כ את כל התרופות ניתן לשלב בנסיון להקל עליך את התסמינים. בשורה תחתונה, לעיתים עד 6 חודשים אחרי הניתוח יש עדיין הפרעות, והכל גם יכול לעבור מעצמו לבסוף..בכל מקרה כדאי להתייעץ עם האורולוג שלך ולברר אם יש צורך בהשלמת בירור נוסף כגון בדיקת סונר לשארית שתן, ציסטוקופיה, וכדומה, אם המצב מחמיר.

הי. אשתי בהריון וכבר בשבוע 26 והחל משבוע 8 היא סובלת מעודף רוק, סמיך, מר ולא ניתן לבליעה. היא יורקת כל הזמן ממש כל 5 שניות. חצי נכות. מה ניתן לעשות? האם יש תרופה אנטיכולינרגית? לאיזה רופא מומלץ לפנות?

אוהד שלום! עודף רוק ניכר ככ בהריון, כפי שאתה מתאר, הינו נדיר. יתכן כי סובלת מרפלוקס (עליה של חומצת קיבה) מתמיד הגורם לגירוי של המערכת הנשימתית וכן של בלוטות הרוק. בקשו מרופא הנשים המטפל המלצה לנוגדי חומצת קיבה, היכולה לסייע במצב זה. פרט לכך, בהריון קיימת מגבלה משמעותית בנתינת תרופות אחרות הקשורות לייצור הרוק. המשך הריון בריא ולידה קלה!