עדשות מגע צילינדר: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

עדשות תוך עיניות בניתוחי קטרקט: כיצד לבחור?

ניתוח קטרקט כולל החלפה של העדשה התוך עינית העכורה בעדשה מלאכותית. קיימים סוגים רבים של עדשות, המסוגלות לפתור ליקויי ראייה שונים, בנוסף לקטרקט. כך תבחרו עדשה מתאימה: מדריך ניתוח קטרקט הוא ניתוח להוצאת העדשה התוך עינית והחלפתה בעדשה מלאכותית. ברוב המקרים, הצורך בניתוח מתעורר בגיל מבוגר, לאחר שהעדשה התוך עינית הולכת ונעשית עכורה עם השנים, עד למצב של הפרעה ממשית לראייה. יצוין כי בעת הלידה ובשנות הילדות המוקדמות, העדשה שקופה כמעט לחלוטין.   העדשות שהחלו לשמש באמצע המאה הקודמת בניתוח קטרקט היו עשויות מחומר שנקרא PMMA וידוע באחד הכינויים המסחריים - פרספקס (במקרים מסוימים משתמשים בחומר זה לייצור עדשות גם היום). ההתקדמות הגדולה ביותר מאז המצאתן, היתה פיתוח עדשות שניתן לקפל ולהכניס אותן אל העין דרך חתך ניתוחי מינימלי. מאז פיתוח זה, העדשות המשמשות לניתוחי קטרקט שופרו ושודרגו מאוד. בעוד שלפני 20 או 30 שנים, היה עשוי להופיע דגם כלשהו של עדשות המייצר תגובה בעין...
ללמוד עוד על עדשות מגע צילינדר
עדשות פרימיום: שפע יתרונות-תמונה

היתרון של עדשות פרימיום לטיפול בקטרקט או לתיקון ראייה, נעוץ בכך שהן מצמצמות את התלות במשקפיים, לטווח הרחוק והקרוב. עדשות פרימיום, הפתרון האופטימלי: מדריך

מאת: ד"ר עדי מיכאלי-38410
תאריך פרסום: 26/04/2017
סל התרופות 2018: ההחלטות-תמונה

סל שירותי הבריאות לשנת 2018 פורסם. בין התרופות שנכנסו: תרופה פורצת דרך ל-SMA, תרופות לסרטן, לסיסטיק פיברוזיס ולסוכרת; מחוץ לסל תרופה לדושן

מאת: מערכת zap doctors
תאריך פרסום: 31/12/2017
פורום קטרקט-תמונה
תאריך פרסום: 26/05/2008
קטרקט: כשהראייה מזדקנת-תמונה

פגשתם ברחוב חבר ותיק ובקושי זיהיתם אותו? ייתכן שאתם סובלים מקטרקט עכירות של עדשת העין, המתפתחת בגיל מבוגר. ניתוח פשוט, ותחזרו לעצמכם

מאת: ד"ר משה מלכין-38262
תאריך פרסום: 13/09/2016

עדשות מגע צילינדר: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

יש לי צלינדר נמוך יחסית (1 ) . הראייה בין מדורדרת לגמרי כך שקשה למדוד אותו בוודאות. האם כדאי לעשות עדשה טורית במקרה זה ?

המדידות לצורך השתלת עדשה טורית אינן תלויות בראיה. לעיתים נראה שיש צילינדר מסויים ואז במדידות המיוחדות נמצא כי צפוי צילינדר גבוה יותר. אם באמת יש רק 1 דיופטר אז כנראה שזה לא מוצדק להשתיל עדשה טורית אבל זה מאד תלוי גם בזוית שלו ובאיכות הראיה שאתה מצפה לה.

שלום,הייתי שמחה בבקשה לדעת בערך מה אמור להיות טווח המחירים של עדשות מגע יומיות ללא צילינדר? וגם של עדשות מגע יומיות עם צילינדר? (הבנתי שעם הצילינדר יקר יותר) אני יודעת שזה משתנה מחנות לחנות,אך אשמח לדעת בערך.. היה לי הצעת "מבצע" של 6 חבילות עדשות מגע יומיות+בדיקת התאמה בחינם,ב600 ש"ח. לאחר הבדיקה הסתבר שיש לי צילינדר בעין אחת אז ההצעה השתנתה ל4 חבילות (2 עם צילינדר ו2 ללא צילינדר) ב600 ש"ח. האם הרווחתי משהו? האם זה באמת "מבצע",כי זה נשמע לי ממש יקר!

שלום מיכל, מחירי עדשות מגע יומיות נע בסביבות 80-200 שקלים (תלוי בחומר הגלם של העדשה ובחברה שממנה מזמינים לך את העדשות). מחירי עדשות מגע יומיות עם צילינדר נעים בסביבות 165-270 שקלים לחבילה.

שלום רב , מהן העדשות מסוג קומפורט המומלצות ביותר ? מהן העדשות מסוג טוריות המומלצות ביותר ? תודה .

שלום רב, לצערי אין לי ניסיון מספיק עם עדשות קונפורט ולכן לא אוכל להמליץ. לגבי עדשות טוריות אין המלצה מיוחדת.

לפני כשנה וחצי עברתי ניתוח קטרקט בשתי העיניים, בו הושתלו עדשות טוריות. בעין ימין הושתלה עדשה המיועדת למרחק, (בשל טעות במהלך הניתוח הושתלה עדשה למרחק במקום עדשה שתהיה מתאימה למרחק ביניים, כפי שתוכנן בתחילה ויש להביא בחשבון שחישוב מיקום העדשה והזויות הוא לפי מרחק ביניים, כשבפועל העדשה היא למרחק). לאחר הניתוח בעין ימין בוצע תיקון (רה-פוזיציה) של העדשה בעקבות סיבוב לא נכון שלה. מאז, אני סובלת מרגישות בעין זו ותחושת ראייה לא טבעית, כולל בעיות בבהירות וחדות הראיי (עשיתי יאג בשתי העיניים, כך שהמקור לבעיה אינו קטרקט משני). במהלך הזמן שחלף מאז הניתוחים, אני מבחינה בכמה בעיות נוספות בראייתי: 1. העלייה בצילינדר בעין ימין – מיד לאחר הניתוח הצילינדר היה 0, אך כיום הוא עלה בהדרגה ל-0.75-. על פי תוצאות הבדיקה האחרונה, הצילינדר לא יציב וממשיך להשתנות. 2. שינויים בראייה לטווח רחוק – אני מבחינה שהראייה בעין ימין לטווח רחוק הולכת ומטשטשת. על שלטים הייתי רואה בצורה ברורה, אך כיום אני מתקשה לראות מרחוק ומוצאת את עצמי מתקרבת לקרוא אותם. 3. שיפור בראייה למרחק ביניים בעין ימין – למרות שראייתי לטווח רחוק הלכה והחמירה, הבחנתי שאני רואה מעט טוב יותר למרחק ביניים בעין זו, על חשבון ראייתי לטווח רחוק. 4. רגישות בעין ימין – מאז תיקון העדשה יש לי רגישות בעין זו. התחושה היא כאילו יש "מסך" על העין, והשימוש בה מרגיש לא נוח. 5. הבדיקות הרפואיות – ביצעתי מספר בדיקות, כולל OCT, שדה ראייה, ומעקב אחרי מצבה של העין. כל הבדיקות לא הראו שינויים דרמטיים, אך אני ממשיכה להרגיש שהמצב לא יציב ושהראייה משתנה עם הזמן. בהתאם לכך, אני מבקשת לדעת מה עלי לעשות , במיוחד לאור העובדה שהתוצאות לא יציבות והראייה לא השתפרה כפי שציפיתי. אני מאוד מודאגת מהשינויים בהדרגה, ומאוד חוששת שהמצב עלול להחמיר.

באמת מורכב ולא ברור. לפעמים ישנם מקרים שבהם לא ניתן להבין את התוצאה. מה שברור הוא שבעקבות העלייה בצילינדר, משתפרת לך הראיה לטווח ביניים. ייתכן שיש לך צניחת עפעפיים והיא משפיעה על השינוי? בכל מקרה לא סביר שיהיה שינוי משמעותי נוסף ולדעתי לא כדאי לבצע פעולות נוספות לכן משקפיים הם הפתרון.