הבית למחלימים מסרטן: איך תשקמו את גופכם לאחר טיפול אונקולוגי?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מרכז שיקום אונקולוגי ייחודי בגליל, שנוסד על ידי שירלי בוקאי, פיזיותרפיסטית ותיקה, מספק מעטפת טיפולית כוללת ומקיפה למטופלים שעברו הליכים אונקולוגיים שונים. על שיקום ותמיכה תחת קורת גג אחת, בכתבה הבאה

פיזיותרפיסטית
053-2478485 (מספר מקשר)

בלב נופי הגליל המרהיבים שוכן "דרך הגוף - ע"ש פלורה בוקאי", מרכז שיקום אונקולוגי פרטי ייחודי. המרכז, שנוסד על ידי שירלי בוקאי, פיזיותרפיסטית ותיקה, מספק מעטפת טיפולית כוללת ומקיפה למטופלים שעברו הליכים אונקולוגיים שונים.

"כשבן אדם עובר משבר גופני עמוק כמו מחלת הסרטן, הוא סובל מירידה תפקודית, רגשית, נפשית ופיזית קשה מאוד", מסבירה בוקאי. "אחד האתגרים המתישים ביותר הוא לקבל את מגוון השירותים הנדרשים ממקומות שונים ולנהל באופן עצמאי את כל התכנית הטיפולית המורכבת".

על היתרון הגדול של המרכז בבעלותה, אומרת בוקאי: "מה שמייחד אותנו הוא שכל הטיפולים ניתנים תחת קורת גג אחת. למטופל יש מנהל תיק אישי, שהוא הכתובת המרכזית שלו לכל השאלות והבקשות. מנהל התיק קובע יחד עם המטופל את התכנית הטיפולית ודואג שהתכנית תיושם על ידי כל חברי הצוות המטפל. הכל מתקיים במרכז אחד, באופן נוח, יעיל ועם תקשורת מלאה בין הסקטורים המטפלים". 

מעטפת שיקומית תחת קורת גג אחת

המרכז מציע מגוון עשיר של טיפולים שיקומיים הכוללים פיזיותרפיה לימפטית, פיזיותרפיה אורתופדית לטיפול בכאבים, פיזיותרפיה לרצפת אגן, שיקום הכושר הגופני, טיפולי אוזון מתקדמים להתמודדות עם העייפות והתשישות לאחר הליכים אונקולוגיים וטיפולי הכימותרפיה, ייעוץ תזונתי, קבוצות פילאטיס שיקומיות ייעודיות למחלת הסרטן וטיפולי הידרותרפיה בבריכה טיפולית.

"אנחנו לוקחים על עצמנו גם את כל נושא מיצוי הזכויות והטיפול בביורוקרטיה וההתעסקות הכספית מול קופות החולים וביטוחי הבריאות המשלימים", מוסיפה בוקאי. "המטרה שלנו היא שהמטופל יוכל להתמקד אך ורק בהחלמה, בזמן שאנחנו לוקחים ממנו את כל כאב הראש מול הקופות".

החלמה

המרכז מציע גם אפשרות של מלון החלמה שיקומי. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בוקאי מציגה את הגישה הייחודית לשיקום המחלימים: "בראייה שלי, כל מי שעבר הליך אונקולוגי כזה או אחר, עם כימותרפיה או הקרנות, הגוף שלו כבר לא אותו דבר. מעבר לפגיעה הפיזית המובנת, יש גם קושי רגשי ומנטלי עצום בהתמודדות עם כל מה שהמחלה והטיפולים גרמו. כאשר יש מעטפת כוללת של טיפולים שיקומיים, יוצאים מהצונאמי הגדול והמאיים הזה חזקים בהרבה".

המרכז מציע גם אפשרות של מלון החלמה שיקומי. מדובר בדירת אירוח נגישה ומרווחת, שממוקמת ממש מעל המרפאה. היא מאובזרת בכל הנדרש והמטופלים יכולים לשהות בה במהלך תקופת השיקום. "יש לנו כרגע מטופל מאילת שמקבל אצלנו שלוש שעות של טיפול ממוקד כל יום," מספרת בוקאי. "אפשר לבוא לדירה עם מטפל צמוד או מלווה, ולקבל את הטיפול המיטבי במסגרת מפנקת ורגועה, שלא בתנאים של בית חולים או מוסד".

כאמור, מעבר לטיפולים הרפואיים השיקומיים מציע המרכז גם שירותים נוספים חיוניים להחלמה. בין היתר מוצעים במקום טיפולי רפואה משלימה כמו שיאצו ודיקור וכן ליווי פסיכולוגי על פי הצורך. לסיכום, "דרך הגוף" הוא מרכז שיקום אונקולוגי פרטי ייחודי בגליל, המספק מעטפת טיפולית כוללת למטופלים לאחר הליכים אונקולוגיים. המרכז מציע תחת קורת גג אחת מגוון רחב של טיפולים שיקומיים, כולל פיזיותרפיה, טיפול בכאבים, שיקום כושר, ייעוץ תזונתי, פילאטיס ועוד. יתרונו המרכזי הוא התאמה אישית של תכנית הטיפולים על ידי מנהל תיק אישי וריכוז כל הטיפולים במקום אחד.

המרכז גם מטפל בנושאי זכויות וביטוחים כדי לאפשר למטופל להתמקד בהחלמה. הוא מציע אפשרות של דירת אירוח נוחה ונגישה לשהייה במהלך התקופה השיקומית, וכן שירותים נוספים כמו רפואה משלימה וליווי פסיכולוגי.

  • צור קשר
דרך הגוף-שירלי בוקאי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום