רפואה תזונתית: הקשר בין תזונה למחלות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה עדיין לספק פתרונות ומחקרים למחלות על רקע תזונתי. ד"ר גיל יוסף שחר, ראש המרכז לרפואת הרמב"ם ומומחה לרפואה תזונתית, מסביר מה מציעה הרפואה התזונתית לטיפול בסוכרת בפרט ולפתרון שורש הבעיה בכלל

יועץ תזונה
03-7207791

הדבר החשוב המתברר בשיחה עם ד"ר גיל יוסף שחר על התמודדות עם מחלת הסוכרת הוא שניתן ברוב מכריע של המקרים לטפל בה ובתסמיניה. הנה, למדנו דבר שקרוב לוודאי לא כולם ידעו על אודות המחלה. סוכרת היא לא גזירה, למרות ההשלכות הבריאותיות הכרוכות בה.

בפודקאסט דוקטורס ברדיו 102 FM, מזכיר ד"ר שחר כי בישראל לבדה מתבצעות בשנה כ-6,000 כריתות גפיים כתוצאה מסוכרת - נתון קשה. עדיין, הרפואה התזונתית החוקרת את הקשר בין תזונה למחלות מציעה דרכים מוצלחות למנוע ואף לרפא בעזרת תזונה מחלות כדוגמתה. "כן, אפשר ברוב רובם של המקרים לטפל בסוכרת", הוא מדגיש ומזכיר כיצד מתחילה ומתפתחת סוכרת: "כשאוכלים ארוחה בלי מספיק סיבים וירקות, אלא נטו פחמימות, הסוכר עובר קו אדום. הגוף נבהל מזה וכתגובה מתקן. מיד הוא אומר ללבלב להפריש אינסולין לזרם הדם בכמות גדולה כדי שבדם תהיה רמה תקינה. הנימים הקטנים בגופנו מאוד רגישים לרמת סוכר גבוהה, ומכאן כל סיבוכי הסוכרת – בעיניים, ברגליים וכן הלאה".

כאשר המקרה שתואר מתרחש שוב ושוב ולאורך זמן, נחשף הגוף לרמות אינסולין גבוהות ביותר ומפתח עמידות לאינסולין, כך שלא נכנס סוכר לזרם הדם. "סוכרת זו מחלה שכל הגוף חולה בה. כל הגוף עמיד להורמון שנקרא אינסולין", מסביר ד"ר שחר.

אז מה עושה הרפואה התזונתית בנדון? "מלמדת את הגוף להיות רגיש לאינסולין", כדבריו. הדבר מתבצע באמצעות פעילות גופנית המסייעת בריפוי סוכרת (השרירים מייצרים יותר תעלות גלוקוז להכנסת הדם אל התאים) וכמובן באמצעות צריכת תזונה נכונה של תפריט עשיר יותר בסיבים, ירקות ואף שומן.

על סוכרת סוג 1 ו-2, התמודדות הרפואה התזונתית עם בעיות בריאותיות, חשיבות הגדלת מסת שריר במניעת סוכרת והתאמת תפריט בריא יותר למניעת תחלואה תזונתית, תוכלו לשמוע בהרחבה בפודקאסט.

להאזנה >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום