תזונה נכונה ופעילות גופנית ברוח הרמב"ם

(4)
לדרג
תוכן מקודם

האם העצות של הרמב"ם צולחות את מבחן המציאות של רפואה בת ימינו? לד"ר גיל יוסף שחר, ראש המרכז לרפואת הרמב"ם, אין בכלל ספק. הנה ההסבר המלא

יועץ תזונה
03-7207791

כשחושבים על כך, די מדהים לגלות שעם התקדמות הרפואה המודרנית, המפריכה רבות מהאמונות הרפואיות העתיקות, עדיין ישנם יחידי סגולה שלא רק שתפיסותיהם מלפני מאות שנים הן עדיין רלוונטיות, אלא שהן מאומצות בחום ונלמדות עד עצם היום הזה. הכוונה בראש ובראשונה היא כמובן לרמב"ם. גאון, איש חכם, הוגה דעות ורופא.

ד"ר גיל יוסף שחר, מומחה לרפואה תזונתית וראש המרכז לרפואת הרמב"ם, מדבר בשיחה מרתקת עם פורום דוקטורס ב-102 FM על תזונה נכונה, חשיבות פעילות גופנית וכיצד אלה משתלבות כיום עם דעותיו והמלצותיו של הרמב"ם.

רופא טוב הוא רופא ל-900 שנה?  

על שאלה זו עונה ד"ר שחר עונה ב"כן" נחרץ. כמי שחקר את משנתו הרפואית של הרמב"ם, הוא יודע לספר כי כמעט בכל נקודה ונושא הצליחה הרפואה המודרנית לאמת את דבריו. "הוא ידע דברים, היה גאון, בעל יכולת ניתוח נדירה. ההמלצות שלו ישימות עד ימינו", הוא אומר.

לטענתו, רוב המחלות הכרוניות מושפעות מתזונה לא נכונה, ומאחר שעולמו של הרמב"ם נשען על כללי תזונה, יש לאמץ את הטיפים והתובנות על הקשר שבין גוף לנפש לאורו של הרמב"ם.

בין היתר, שובר ד"ר שחר תפיסה עממית הנוגעת לפעילויות גופניות, כמו למשל הליכה. לדבריו, פעולת ההליכה לא מספיק טובה ולא מספיק אינטנסיבית כדי להשפיע על שינויים מטבוליים בגופנו, כיוון שרוב האנשים הולכים בקצב רגיל - פעילות שגרתית למדי. "על מנת לתקן בעיה מטבולית צריך פעילות הרבה יותר אינטנסיבית", הוא מסביר. מה הם, אם כן, אותם טיפים לביצוע פעילות גופנית לטיפול במחלות כרוניות? כיצד נשמור על תזונה בריאה וטובה על פי תורת הרמב"ם? אתם מוזמנים להצטרף לפודקאסט דוקטורס ולהחכים.

להאזנה לשיחה המלאה >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום