הכירו את מעבדת הזרע המתקדמת גלה-און

(0)
לדרג
תוכן מקודם

תחום הפוריות הוא מרתק ומסתורי ונושא פוריות הגבר אף יותר, שכן הוא פחות מדובר. ביקור במעבדת הזרע המובילה בישראל ושיחה עם המומחה שעומד בראשה פתחו בפנינו עולם ומלואו

מומחה לטיפולי פוריות
077-2313063 (מספר מקשר)

אחד השמות הוותיקים והמוערכים ביותר בתחום הפוריות וההפריות החוץ גופיות הוא ד"ר שלום בר עמי, אמבריולוג קליני בכיר. הוא עוסק בתחום כבר כמעט ארבעה עשורים (משנת 1984), אחראי על עשרות פרסומים מדעיים, כולל כתיבת פרקים בספרים העוסקים בפוריות, הוא המציא פטנטים בתחום השבחת הזרע, ניהל מעבדת IVF בארה"ב ולפני 13 שנה הקים את מעבדות גלה-און המספקות שירותי מעבדת זרע מתקדמים לאזורים נרחבים בארץ.

מה קורה במעבדות זרע?

"המעבדות מספקות שירותים לזוגות המגיעים מקליניקות פרטיות וממרפאות, כולל בדיקת זרע להערכת פוריות הזרע, השבחת זרע לפני הזרקת זרע לרחם וחיפוש אינטנסיבי של זרעונים במקרים שבבדיקות קודמות לא נמצאו זרעונים", מסביר ד"ר בר עמי.

"בנוסף, אנחנו נותנים גם שירותים לזוגות שמגיעים ממרכזי בריאות האישה או מיחידות ההפריה החוץ גופית (IVF), ואז אנחנו מבצעים גם בדיקת זרע או השבחת זרע עבור IVF, הכנת הזרעונים לפני הקפאתם בבתי החולים, או בחירת זרעונים במבנה האיכותי ביותר להזרעה ב-IVF במטרה להגדיל את הסיכוי להריון, בטכניקת IMSI".

האם השירות במעבדות ניתן רק לזוגות?

"אנחנו מבצעים גם בדיקות זרע אצל רווקים מסיבות שונות, לאחר שהם מופנים מרופא משפחה או אורולוג, כאשר הרופא זיהה ליקויים כמו התפתחות וריקוצלה מעל האשכים, מוטציות גנטיות הקשורות למערכת המין, חשד לזיהומים במערכת המין או קושי בתפקוד מיני".

אילו בדיקות אתם מבצעים?

"אנחנו מבצעים אבחונים בשיטות מאוד מתקדמות כמו בדיקת HALOSPERM כאשר יש חשד שישנה פגיעה בשלמות ה-DNA של הזרעון בשל כשל חוזר בטיפולי פוריות, או אם ישנה ירידה חמורה באיכות הזרעונים הנורמליים. בנוסף, אנחנו מבצעים חיפוש זרעונים אינטנסיבי. אם לא נמצאו זרעונים בכלל, אנחנו מבצעים על התאים העגולים בדיקת אקרוזום או בדיקה לחיפוש גרעינים אפלואידים בין התאים העגולים שיש בזירמה של אנשים שלא נמצאו אצלם זרעונים".

הטכנולוגיה במעבדות, כאמור, מאוד מתקדמת וד"ר בר עמי מדגיש: "אנחנו דואגים שבמעבדות שלנו יימצא הציוד המתקדם ביותר שעונה על כל הדרישות של משרד הבריאות ושל תקן איזו 9001, וכמובן שמדי כמה שנים אנחנו משדרגים את הציוד. לאחרונה רכשנו מנדפים חדשים ומיקרוסקופים מתקדמים".

בדיקת זרע

מדובר בתחום מסובך וגם בעל משמעות רגשית. איך האנשים שמגיעים אליכם מצליחים להבין את התוצאות?

"בשגרה, אנחנו נותנים ייעוץ טלפוני ללא עלות עבור בדיקת זרע או השבחת זרע שנעשו במעבדות גלה-און. לפעמים הייעוץ באמת לא מספיק והזוג מבקש לקבוע תור למעבדה, ואז ניתנת אפשרות לייעוץ נרחב יותר בחדר ישיבות שיש בו מסך ענק להצגת נתונים. מובן שהייעוץ מתייחס רק למדדים שנבדקו במעבדה. ייעוץ טיפולי מתקבל רק אצל הרופא".

ומה לגבי הצד הרגשי? לא פשוט לזוגות להגיע למעבדה לצורך בדיקות פוריות.

"בהחלט. חשוב שהמעבדה תהיה נעימה ומזמינה, ואנחנו שמים דגש רב על דיסקרטיות ועל פרטיות. זוגות הנתקלים בקושי להביא ילדים לעולם ולהקים משפחה חווים משברים משפחתיים ואישיים לא פשוטים. המדע והרפואה נמצאים כל הזמן בשיפור מתמיד על מנת לתת מענה לצד הקליני של ליקויי הפוריות, אך לצד זאת חשוב מאוד לזכור שיחס אישי ומכיל והבנה של ההיבט הנפשי חשובים לא פחות ובוודאי תורמים להצלחת המאמץ להגיע למטרה. במעבדת גלה-און אני גאה ליישם את ה'אני מאמין' הזה".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום