על חוקן קפה כבר שמעתם? ניקוי רעלים חדש

(79)
לדרג

רובינו רגילים לצרוך קפה שחור דרך הפה ואין אנו מודעים לתוצאות הצריכה שלו דרך פי הטבעת. הרפואה המערבית תרים גבה אך מתברר כי חוקן קפה הוא אחת הדרכים העוצמתיות ביותר שהרפואה האלטרנטיבית מציעה כדי לנקות רעלים בגוף, להקל על כאבים כרוניים ואף להתמודד עם מחלות קשות. אז מה הוא חוקן קפה, כיצד הוא תורם ואיך עושים את זה?

מאת: נעמי נתן - מערכת זאפ דוקטורס

ד"ר נאדר בוטו, קרדיולוג בכיר וחוקר, מייסד שיטת הרפואה האינטגריטיבית המאחדת, ואמירה עומר – מטפלת ומנהלת המכללה לרפואה האינטגריטבית המאחדת שבבעלותו, סיפקו לנו את כל התשובות המקצועיות בנושא הקפה וסגולותיו. מחקרים מצאו כי הקפה מכיל נוגדני חמצון ומפחית את הסיכוי למחלות שונות כגון סוכרת סוג 2, סרטן המעי הגס ונזקים בכבד. הוא בעל סגולות אנרגטיות, מגביר ערנות, מנצל את השומנים בגוף כמקור אנרגיה ותורם להפחתה במשקל, משפר את היכולת לפעילות גופנית, עשוי להרגיע כאבי ראש, משפר ריכוז וזיכרון ומסייע בתהליך העיכול.

לא עדיף לשתות?

ההבדל בין שתיית קפה לחוקן, נעוץ באופן בו נספג הקפה במעי הגס. הוא עובר דרך הכבד שמפריש מיד את הקפאין לנוזל המרה ובכך מונע ממנו להגיע למערכת העצבים המרכזית ובשל כך אינו מלווה בתחושת מתח או עצבנות יתר ששתיית קפה דרך הפה עלולה לגרום. גם ערכי הכולסטרול נותרים נמוכים בהליך החוקן. חוקן הקפה מנקה את מערכת העיכול, מגביר את מתח השרירים התקין במעי הגס ואת תנועות הכיווץ הגליות שלו, מסייע לכבד בניקוי רעלים מהדם, מטהר את כיס המרה, מטעין ומגביר את רמת החיוניות. מקורו עוד במלה"ע הראשונה בה גילו בבי"ח שדה כי חוקן הקפה יעיל בהפחתת כאבים לא פחות מהמשככים המוכרים ואף מטפל במחלות קשות.

"התהליך המופלא של חוקן הקפה", מסבירה אמירה עומר, "מפעיל את המערכת הפרא סימפטיתית וגורם לתחושת שקט פנימי ורוגע. מטופלים מתארים תחושה של פינוי ושחרור ברמת הגוף והנפש, ואנרגיה מטעינה - מפני שהחוקן מעלה 30-40% באנרגיית הגוף. מטופלים עם כאבים מפיברומיאלגיה, סרטן, דיכאון ומיגרנות מעידים על הקלה משמעותית בכאבים".

באיזו תדירות והאם כולם יכולים?

"כשרמת החיוניות נמוכה, מומלץ לחזור על חוקן הקפה מדי יום, אלא אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה. המינון המומלץ הוא אחת לשבועיים". עומר מוסיפה כי לאלו הסובלים מעצירות כרונית מומלץ לבצע שטיפת מעיים ולאחר מכן להשתמש בחוקן הקפה. במרפאתו של ד"ר נאדר בוטו לא ממליצים על שימוש במשלשלים כימיים המחלישים את מתח השרירים במעיים וגורמים לתלות וחשוב שחולים כרוניים יגיעו לפגישת יעוץ טרם השימוש בחוקן. למטופלים שמתקשים לטפל בעצמם, מבוצע ההליך הדרכה אישי במרפאה, הכולל גם אספקת כל האמצעים הנדרשים, כך שהמטופל יוכל לבצע אותו בפרטיות ביתו. אותנו, מדריכה עומר כיצד לעשות זאת:

"רצוי לבצע את החוקן בבוקר, לאחר התרוקנות מעיים טבעית, ולהכין את הקפה ערב קודם. מרתיחים 1.5 ליטר מים מינרלים, מוסיפים 3 כפות קפה אורגני טחון טרי. אחרי הרתיחה יש לבשל את הקפה על אש קטנה במשך 7 דקות ואז לקרר ל 39 מעלות. לסנן עם מסננת דקה או גרב ניילון, לשפוך את הקפה אל מתקן חוקן ולהוציא האוויר מהצינורית. חשוב לוודא שהברז של המתקן סגור. לשמן את הצינורית במעט שמן קוקוס ולהחדיר בזהירות לרקטום. להתכופף קדימה בעמידה או בכריעה כשהראש כלפי מטה ואז לפתוח את הברז של החוקן ולתת לקפה לזרום למעי הגס. לאחר מכן, יש לשכב על הגב, להישען על הקיר ולהרים את האגן כלפי מעלה וכך להחזיק את הקפה במעיים במשך 15 דקות, להתרוקן ולשחרר הכל".

אנחנו מוכנים לנסות. ואתם?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום