שאלות ותשובות בנושא נגיף קורונה

(2)
לדרג

כיום לאחר כ- 8 חודשים של התמודדות עם הנגיף, אפשר להיות בטוחים שהוא לא הולך להיעלם בקרוב וכולנו נצטרך ללמוד לחיות לצידו וכמובן להימנע ממנו ככל האפשר. לכן, אספנו כמה שאלות רלוונטיות שעלו בפורום קורונה באתר וכמובן את התשובות של ד"ר אפי הלפרין מנהל הפורום ומומחה למחלות זיהומיות

מאת: מערכת Zap Doctors זאפ דוקטורס

נגיף הקורונה – COVID-19 בשמו המדעי, ממשיך להתפשט ברחבי העולם ולגבות קורבנות בנפש וחולים קשים אשר כיום ניתן לומר שגם אם מחלימים, סובלים מתסמינים קשים לאורך זמן רב. מרבית מדינות העולם וגם אנחנו כאן בישראל (בחודשים הקודמים) מתמודדות עם גל תחלואה שני במספרים אדירים והגבלות מחמירות יותר בכל מדינה ומדינה, מרביתן בימים אלו נכנסות לסגר כולל על חלקים נרחבים בשטחן.

הרפואה המודרנית וחברות התרופות נמצאים במרוץ לקראת מציאת חיסון אפקטיבי ובטוח וגם תרופות להתמודדות מול הנגיף עבור אלו שכבר נדבקו. ישנם מחקרים רבים ונתונים המתפרסמים מדי יום וגם כאן אצלנו, משרד הבריאות מעדכן את נתוני התחלואה ומציג אותם ברשת לכלל הציבור. אבל עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לנגיף והשפעותיו על הגוף ועל אוכלוסיות שונות מרקעים רפואיים שונים.

אספנו כמה שאלות ותשובות רלוונטיות למצב בו אנחנו נמצאים כיום, כדי לנסות ו"לשפוך אור" על נושאים חשובים בהתמודדות היומיומית של רובנו עם הנגיף. על התשובות הרפואיות אחראי ד"ר אפי הלפרין מנהל פורום קורונה באתר דוקטורס.

ש: האם הדבקה חוזרת בנגיף לאחר 4 חודשים היא אפשרית?

הייתה כתבה על אדם שנדבק פעמיים לאחר 4 חודשים מצד מצד שני, נאמר שם ששאר מקרי ההדבקות שקרו בארץ- אינם הדבקות חוזרת משום שהיו עד 4 חודשים מההדבקה הראשונית ולכן הגוף תקף שוב. רציתי לדעת האם ישנה אפשרות להידבק שוב לאחר 4 חודשים להבנתי הדבקה חוזרת זהו מקרה נדיר שרק 10 בעולם חוו. האם זה נכון? דבר נוסף, איך מחלים יכול לדעת האם יש לו נוגדנים לנגיף?

תשובת הד"ר

נראה שהדבקה חוזרת בנגיפי 'קורונה' אחרי 4 חודשים היא אפשרית. אכן, במהלך פחות משנת קיומה של ה- COVID19 תחלואה חוזרת בנגיף היא מקרה נדיר 2. כדי לדעת אם יש בדמך נוגדנים לנגיף עלייך לבצע בדיקת דם ל'קורונה".

ש: הופעת תסמיני קורונה: האם עד למצב בו ישנם תסמינים – החולה איננו מדבק?

תשובת הד"ר

יומיים לפני התפתחות תסמינים בחולה "קורונה" הוא עשוי להיות מדבק.

לכו להיבדק! פרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו: בדיקות קורונה יתבצעו לכלל האוכלוסיה ללא צורך בהפניה. צילום: שאטרסאטוק 

יש לכם שאלה? היכנסו עכשיו לפורום קורונה באתר דוקטורס>>

עוד על נגיף קורונה באתר:

LONG COVID האמנם? מרבית המחלימים מדווחים על תופעות ארוכות טווח>>

התפשטות הקורונה בעולם: נתונים עדכניים>>

ש: האם דופק מהיר קשור לקורונה?

אני בחורה צעירה וחליתי בקורונה, יחד עם תסמינים מובהקים, התחלתי גם להרגיש דופק מהיר ו/או חזק מדי פעם. האם יש קשר ישיר בין זה לבין קורונה? והאם יש צורך לבדוק את זה כי כרגע כבר החלמתי וזה עדיין מופיע?

תשובת הד"ר

שלום,

דופק מהיר הוא תסמין שכיח שיכול להתלוות לכל זיהום וגם למחלות שאינן זיהומיות. אם הבעיה לא באה על פתרונה בהקדם מומלץ המשך ברור.

ש: הבת שלי בת שנתיים ויש לה חום 38 ופצע לבן בפה, אנחנו כל הזמן בבית – האם זה קשור לקורונה?

תשובת הד"ר

פצעים בפה אינם נחשבים לתסמין אופייני של קורונה, סביר להניח שאצל ביתך הפצע (והחום) נגרם מנגיף אחרי וכי הבעיה תחלוף עצמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום