התפשטות הקורונה בעולם: נתונים עדכניים

(20)
לדרג

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, כאשר נכון לשבוע השני של אוקטובר תועדו קרוב ל-40 מיליון מקרים מאומתים של הזיהום ב-189 מדינות, עם למעלה ממיליון מקרי תמותה בעקבות הנגיף

מאת: מערכת Zap Doctors זאפ דוקטורס

מומחים חזו מראש הופעת גל שני של מגפת הקורונה במהלך הסתיו ואכן, לאחר עדויות מוקדמות להצלחה בשליטה בהיקף התפשטות הנגיף, באזורים רבים ומדינות שונות ברחבי העולם נרשמת עליה חוזרת בהיקף מקרי ההדבקה בנגיף. ארגון הבריאות העולמי פרסם אזהרה כי היקף מקרי התמותה עקב הנגיף עלול לחצות את רף שני מיליון בטרם חיסון יעיל כנגד הנגיף יהיה זמין לשימוש. על-פי ההערכות, כאחד מכל עשרה אנשים ברחבי העולם כבר נדבק בנגיף, אך מרבית האוכלוסייה ברחבי העולם עדיין בסיכון להדבקה בנגיף.

לצד העליה בהיקף המקרים ובאשפוזים לבתי חולים בשל זיהום בנגיף הקורונה במדינות רבות ברחבי אירופה, במספר מדינות תועדו לאחרונה המספרים הגבוהים ביותר של מקרי הדבקה מאז החלה המגפה, כולל גרמניה, איטליה, פורטוגל ובריטניה. גם בישראל נרשמה עליה משמעותית במקרי ההדבקה, כאשר בכל יום דווח על שיא חדש במספר המקרים המאומתים ובשיעור הבדיקות החיוביות, לפחות עד תחילת הסגר והשבת ההגבלות.

באזורים בהם תועדו שיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר, מדינות רבות השיבו את הסגרים והגבלות נוספות, לצד פניות חוזרות לציבור להקפיד על שימוש במסכת פנים וכללי ריחוק חברתי. דפוסי העליה בזיהום הנגיפי בעקבות הקלה בהגבלות אינם מוגבלים רק לאירופה וישראל, כאשר גם בפרו, קנדה ורוסיה נרשמה עליה חוזרת בהיקף מקרי ההדבקה.

באמריקה הלטינית, בברזיל תועדו כעת למעלה מחמישה מיליון מקרים מאומתים של נגיף הקורונה, אם כי נראה כי לאחרונה חלה האטה במספר המקרים החדשים היומי. בארגנטינה, מספר המקרים החדשים עלה במהירות, כאשר במדינה סופרים קרוב למיליון מקרי הדבקה עד כה. היקף המקרים ממשיך לעלות גם באינדונזיה תועדו למעלה מ-12,000 מקרי תמותה עקב נגיף הקורונה, המספר הגבוה ביותר של מקרי תמותה בדרום-מזרח אסיה.

במזרח התיכון, היקף המקרים בעיראק מצוי במגמת עליה עקבית מחודש יוני, כאשר במדינה יש כבר למעלה מ-400,000 מקרי הדבקה. עם זאת, לאחרונה צצו סימנים המעידים על התייצבות מספר המקרים החדשים.

בהודו תועדה העליה הגדולה ביותר במקרי ההדבקה ברחבי אסיה, עם למעלה מ-7 מיליון מקרים מאומתים, שנייה רק לארצות הברית בסך מקרי הזיהום. עם זאת, במדינה תועדו שיעורי תמותה יחסית נמוכים, לאור גודל האוכלוסיה, כאשר כעת יש סימנים להתחלת ירידה במספר המקרים החדשים ובמקרי התמותה.

באפריקה תועדו למעלה מ-1.5 מיליון מקרים מאומתים, אם כי היקף המגפה ביבשת אינו ידוע היטב, לאור השיעור הנמוך של בדיקות לזיהוי הנגיף. בדרום אפריקה תועדו כ-700,000 מקרים ו-18,000 מקרי תמותה. מרוקו ומצרים הן המדינות האחרות היחידות באפריקה בהן תועדו למעלה מ-100,000 מקרי הדבקה.

בארצות הברית תועדו קרוב ל-220,000 מקרי תמותה משנית לנגיף הקורונה והיא ניצבת במקום הראשון ברחבי העולם מבחינת היקף מקרי התמותה משנית לזיהום. יתרה מזאת, היקף המקרים המאומתים ברחבי ארצות הברית מתקרב לשמונה מיליון והמגפה מהווה גם חלק מרכזי במסע הבחירות הנוכחי לנשיאות ארצות הברית.  בשבועות האחרונים חלה האטה במספר המקרים היומי, אך כעת שוב נרשמה עליה, בעיקר בעקבות התפרצות חוזרת של הזיהום במערב התיכון. למגפה השפעה הרסנית על כלכלת ארצות הברית, עם ירידה בתמ"ג בשיעור שיא של 33% בשלושת החודשים שבין אפריל ועד יוני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום