חייבים קניות: איך ללכת לסופר מבלי להידבק בקורונה?

(0)
לדרג

איך יוצאים לקניות בסופר בתקופה שבה חולי קורונה עלולים להימצא בכל מקום? שימו לב: להלן מספר עצות שיסייעו לכם לרכוש באופן חכם ובטוח יותר

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

אף שמחסור במוצרי מזון לא נראה באופק, רבים מהישראלים ממהרים בימים אלה למלא את המזווה במצרכי מזון לשעת צרה, מה שיוצר עומס רב ברשתות השיווק.

למרות הבהלה, חשוב לזכור שני דברים: ראשית – לא צפוי מחסור במזון. ראש הממשלה הדגיש וציין מספר פעמים לאחרונה כי רשתות השיווק צפויות להישאר פתוחות בכל מצב - גם בעת החמרת ההנחיות; שנית – גם הסופר אינו בהכרח מקום בטוח, בייחוד כאשר הוא עמוס באנשים. ומכיוון שאף פעם אי אפשר באמת לדעת מי מהצרכנים עלול לשאת את נגיף הקורונה, כדאי לצמצם את הרכישות בו ככל שניתן.

אם בכל זאת תכננתם לקפוץ לשופינג קצר, כדאי שתקפידו על מספר כללים. לשם כך פנינו לד"ר מרינה צדקין-תמיר, מומחית לזיהומים ופרמקולוגית, שפרטה עבורכם מספר הנחיות שיסייעו לצמצם את הסיכוי להידבק בקורונה:

שמירת מרחק

שמירה על מרחק של 2 מטרים מצרכנים אחרים שמבקרים בסופר, תסייע לכם למנוע הדבקה. הקפידו על הכלל הזה בכל אחד מאזורי הרכישה, ובעיקר כשאתם עומדים בתור לקופה. אל תהססו לבקש ממי שעומד מאחוריכם לשמור על כלל זה.

הקפידו על שימוש בכפפות וגם במסכת פנים. צילום: שאטרסטוק

משבר הקורונה: על קו התפר שבין זהירות נחוצה לפאניקה מיותרת

קורונה בישראל: כל מה שרציתם לדעת

בהלת הקורונה: איך מתמודדים עם החרדה?

שאלת השאלות: האם צפוי בקרוב חיסון נגד קורונה?

בחירת מצרכים בטוחים לשימוש

בתקופה הנוכחית, כדאי להעדיף מזונות שנמכרים באריזה סגורה, ולהימנע ממזונות שניתנים למגע יד אדם כמו: לחמים, זיתים ומאפים. הסיבה היא שמגע יד או עיטוש לעבר משטח המזון, עלולים להעביר את נגיף הקורונה. לעומת זאת - פירות, ירקות, גבינות וכל מוצר אחר שנועד לבישול או להקפאה הם בטוחים לשימוש, כל עוד הם נאכלים לאחר הקפאתם או בישולם.

שימוש במיגון אישי

הקפידו על שימוש בכפפות וגם במסכת פנים (אם תצליחו להשיג כזאת). אלה יסייעו לצמצם את הסיכוי שלכם להידבק, וגם ימנעו את הפצת הנגיף אם אתם חלילה חולים בעצמכם.

בחירת עיתוי קנייה נכון

לא חייבים להיכנס לסופר בכל מחיר: אם נראה שהוא עמוס באנשים, נסו לשוב בהמשך היום או עברו לעצה הבאה.

הדרך הכי בטוחה לקנות בסופר היא אונליין. צילום: שאטרסטוק 

העדיפו רכישה אונליין

בימים אלה, הדרך הבטוחה ביותר לקנות בסופר היא באמצעות האינטרנט. גם במקרה הזה עדיף לבחור במוצרים ארוזים ואטומים שאינם ניתנים למגע יד אדם.

כשמגיע השליח, בקשו ממנו להניח את המוצרים מחוץ לדלת או לחלופין – שמרו ממנו מרחק של 2 מטרים. את האריזות שתקבלו העדיפו לפתוח באמצעות שימוש בכפפות חד פעמיות, שאותן תוכלו לזרוק לאחר השימוש. עצה זו תקפה בעיקר לגבי אנשים מבוגרים וקשישים שחשופים יותר לסיבוכי המחלה.

חטאו מוצרים

בין שאתם אלה שמבצעים את הרכישה ובין שהחלטתם לבצע משלוח באמצעות הרשת, כדאי לחטא את אריזות המוצרים בטרם אחסונם. ניתן לעשות זאת באמצעות אלכוהול – לפחות 70% או באמצעות מגבוני חיטוי ייעודיים.

השאירו את הילדים בבית

אמנם, לא פשוט להעביר ימים שלמים בבית עם ילדים, אבל כל עוד מגפת הקורונה עדיין מאיימת, חשוב להבין שסופר הוא אינו מקום בילוי. כדאי לגשת לקניות רק בעת הצורך ולבצע את הקנייה באופן ענייני ומהיר.

רכזו את הקניות

אם טרם סיגלתם לעצמכם הרגל להכין רשימת מצרכים לסופר, הגיע הזמן לאמץ אחד כזה: בכל פעם שאתם מסיימים להשתמש במוצר מסוים, ציינו אותו ברשימה וכך תדעו בדיוק מהם המוצרים הרלוונטיים עבורכם בעת הרכישה, מה שיוכל לחסוך מכם ביקור נוסף בסופר בקרוב. וכאמור, כדאי להמעיט בביקורים כאלה ככל שניתן.

כדאי לחטא את אריזות המוצרים בטרם אחסונם עם אלכוהול 70%. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: הקפדה על הכללים שצוינו תסייע לכם לבצע את הקניות באופן חכם ובטוח יותר ותצמצם את הסיכוי שלכם לחלות בקורונה. בהצלחה ורק בריאות!

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום