מתכוננים לבידוד: מה חשוב להחזיק בארון התרופות?

(0)
לדרג

הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, ורבים מהישראלים השבים מיעדים שונים בחו"ל נאלצים לבלות בבידוד ביתי. כדי שתוכלו להיערך לכל תרחיש, ציידנו אתכם ברשימה שכוללת מוצרי חובה לארון התרופות בזמן שהות ממושכת בבית. רושמים?

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

משרד הבריאות החמיר לאחרונה את ההנחיות, לפיהן יש לשהות בבידוד ביתי עקב חשש להפצת מחלת הקורונה. ואכן, רבים מהישראלים ששבו לאחרונה מיעדים מסוימים בחו"ל כמו תאילנד, סינגפור או איטליה; או לחלופין כאלה ששהו במחיצת חולים פוטנציאליים, נאלצים לבלות את זמנם בבידוד. כדי שתוכלו להיות מוכנים לכל תרחיש, בעזרת ד"ר מרינה צדקין-תמיר, מומחית לזיהומים ופארמקולוגית; ויסמין נאטור, רוקחת ב"כללית" מחוז שרון שומרון, ריכזנו עבורכם מספר תרופות ומוצרים שכדאי מאוד להחזיק בארון התרופות בבית, שישמשו אתכם בעת הצורך. הפירוט לפניכם:

רצוי להחזיק לפחות שני סוגים של תרופות נגד חום ושיכוך כאבים. צילום: שאטרסטוק

קורונה בישראל: כל מה שרציתם לדעת

נגיף הקורונה: (לא) נעים להכיר

שאלת השאלות: האם צפוי בקרוב חיסון נגד קורונה?

נגיף הקורונה: אתם שואלים, הדוקטורס עונים

ד"ר תמיר:

תרופות נגד חום: רצוי להחזיק לפחות שני סוגים של תרופות נגד חום ושיכוך כאבים. אם אתם הורים, כדאי לוודא שיש ברשותכם גם תרופות המיועדות לשימוש בקרב ילדים ותינוקות.

 

תרופות נגד צינון: גם הקורונה וגם השפעת הן מחלות שעלולות לפגוע בדרכי הנשימה. לכן, כדאי להיות מוכנים לכל מקרה ולהצטייד מראש בתרופות נוגדות גודש – ליום וללילה, שיוכלו להקל על הנשימה ולאפשר שינה איכותית יותר, שאף היא כידוע חיונית מאוד בעת התמודדות עם מחלה.

 

אלכוהול 70 אחוז: חשוב להצטייד באלכוהול שמכיל 70 אחוז המיועד לניקוי משטחים או לשימוש אישי. מוצר כזה יסייע להגן על הגוף מפני חדירת וירוסים וחיידקים באמצעות הידיים, וגם יעזור למזער את סיכוי ההדבקה בקרב בני משפחה נוספים השוהים בבית.

 

ויטמין Cאמנם הדעות לגבי ויטמין C חלוקות, אך עבודות שונות שנעשו לאחרונה מוכיחות שקיימת השפעה מסוימת בנטילתו לצורך חיזוק מערכת החיסון ובמניעת מחלות שונות. לכן, אלא אם אתם ניזונים היטב בשלל מוצרי מזון שמכילים ויטמין זה (כמו פלפל אדום, תות, תפוז, עגבנייה, ברוקולי וכו), כדאי שתצטיידו מראש גם בוויטמין כזה הנמכר בבתי המרקחת.

יסמין נאטור:

מסכה עם פילטר: מוצר כזה חשוב בייחוד אם המטרה היא למנוע מאנשים שאחרים השוהים בבית להידבק. המסכה אמנם לא יעילה במאה אחוזים אך היא ממזערת את הסיכוי להפצת הנגיף.

תכשיר חיטוי מאושר משרד הבריאות: אופציה קלה ויעילה לחיטוי הידיים היא תכשיר חיטוי מהסוג שמשמש את הצוות הרפואי בבתי החולים. באתר משרד הבריאות תוכלו למצוא רשימה מפורטת שמציינת את התכשירים שנבדקו כיעילים בהשמדת חיידקים ווירוסים.

סוכריות מציצה לכאב גרון: מדובר במוצר שתמיד טוב להחזיק בבית, בעיקר כשמתכננים לשהות זמן רב בחלל סגור, שעלול להוות גורם סיכון להדבקות במחלות שונות.

סירופ נגד שיעול: מוצר מעין זה יכול להקל מאוד בעת סימפטומים של שיעול ממושך.

מדחום: זהו מוצר חובה בכל בית, בעיקר בזמן של חשד מפני מחלה מדבקת שעלולה להיות קשה. המדחום יאפשר לכם לעקוב אחר מצבכם ויסייע לכם לדעת מתי כדאי לפנות לסיוע רפואי דחוף.

 כדאי שתתכוננו גם לתרחיש שבו תאלצו לשהות בבידוד. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: בין שאתם מתכננים לטוס לחו"ל ובין שאתם צפויים להישאר בארץ, כדאי שתתכוננו גם לתרחיש שבו תאלצו לשהות בבידוד. כדי לוודא שיש בארון התרופות: מדחום, אלכוהול לחיטוי, תרופות לשיכוך כאבים ולהורדת חום, נוגדי גודש, סירופ נגד שיעול, סוכריות מציצה וגם מסכות עם פילטר שיסייעו במניעת הפצת מחלות.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום