יותר צעדים, פחות תמותה

(0)
לדרג

נשים, שימו לב: מחקר חדש מצא כי נשים מבוגרות שהקפידו על מספר הצעדים היומי המומלץ, שיפרו את מצבן הבריאותי והן מצויות בסיכון נמוך יותר לתמותה. אז כמה צעדים חשוב לעשות ביום?

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

כולם כבר יודעים כי הקפדה על פעילות גופנית קבועה, כמו למשל הליכה יומיומית, משפרת את בריאותנו והיא חשובה בעיקר לכל מי שמנהל אורח חיים יושבני. אבל האם יש צורך ללכת 10,000 צעדים ביום בכדי להגיע לתוצאות? מחקר חדש שנערך בקרב נשים, מגלה כמה צעדים חשוב לנשים להשלים ביום, וגם עוד כמה נתונים שחשוב לדעת. תוצאות המחקר פורסמו בחודש מאי האחרון בכתב העת JAMA Internal Medicine.

העצימות פחות חשובה מכמות הצעדים. צילום: שאטרסטוק

מה כלל המחקר?

על מנת לבדוק את ההשפעה של מספר הצעדים היומי על המצב הבריאותי, בחנו החוקרים במחקר עוקבה תצפיתי קבוצה של 16,741 נשים בגיל 72 שנים.

המחקר נערך במשך 4 שנים, בין השנים 2011-2015, ובמהלכן נמדדו מספר הצעדים שנשים אלו עושות במלך כל שבוע. המדידה נעשתה על ידי מד צעדים אותו הקפידו הנשים לשאת עימן. בתקופת המחקר הלכו לעולמן 504 נשים מתוך כל המשתתפות.

מהם ממצאי המחקר?

מספר הצעדים הממוצע בקרב הנשים המשתתפות עמד על 5,499 צעדים ביום.

מניתוח הנתונים עלה כי הסיכון לממאירות או מחלות לב וכלי דם והסיכון לתמותה מכל-סיבה ירד משמעותית עם עלייה במספר הצעדים היומי.

בהשוואה לנשים בהם תועד מספר הצעדים הקטן ביותר (חציון של 2,718 צעדים ביום), באלו שצעדו 4,363 צעדים ביום נרשמה ירידה של 41% בסיכון לתמותה מכל-סיבה. סיכון זה ירד ב-46% בקרב נשים שצעדו 5,905 צעדים ביום וב-58% עם 8,442 צעדים ביום.

הסיכון לתמותה מכל-סיבה ירד באופן פרוגרסיבי ב-15% עם כל 1,000 צעדים נוספים ביום. עם זאת, התועלת התייצבה לאחר כ-7,500 צעדים/יום.

מהן מסקנות המחקר?

מתוצאות המחקר עולה כי לעצימות הצעדים אין השפעה גדולה על תמותה בקרב המשתתפות במחקר.

למספר הצעדים היומי ישנה חשיבות רבה בהשפעה על הסיכון לתמותה בנשים מבוגרות, כאשר מעבר ל-7,500 צעדים ביום אין ערך מוסף.

מהי השורה התחתונה?

הסיכון לתמותה בקרב נשים מבוגרות ירד עם עלייה במספר הצעדים היומי. מספר הצעדים המיטבי הוא 7,500 צעדים ביום.

ד"ר עמית עקירוב, רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום