מה אתם חושבים על הנקה?

(4)
לדרג

השבוע מצוין בישראל שבוע ההנקה הבינלאומי, בסימן קידום אקלים חברתי בטוח ומעודד הנקה. בואו לגלות: מה חושבים גולשי אתר זאפ דוקטורס על הנקה?

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע הראשון של אוגוסט מציינים בישראל את "שבוע ההנקה הבינלאומי", הידוע גם בכינוי שבוע עידוד הנקה. לרגל המאורע, שאלנו אתכם בסקר גולשים מיוחד שנערך באתר זאפ דוקטורס: מהי עמדתכם בנוגע להנקה? – ואלו התוצאות:

43.5% מהמצביעים מאמינים כי הנקה היא התזונה הטובה ביותר עבור התינוק ותומכים בהנקה בכל מחיר.

40.8% מהמצביעים תומכים בהנקה, אבל עם זאת מסכימים כי הנקה אינה מתאימה לכל אישה.

10.8% תומכים בהנקה בשילוב עם תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות).

5% מעדיפים לוותר על הנקה ולבחור בתמ"ל.

בסקר השתתפו 520 מצביעים.

בסקרים נוספים שנערכו בישראל בנושא הנקה, עולים מספרים דומים – למשל, בסקר שנערך במרכז הרפואי רמב"ם באמצעות עמוד הפייסבוק "מחוברות – קהילת היולדות של רמב"ם", עולה כי מרבית המשיבות - 76% בוחרות בהנקה. נתון נוסף ומעניין שעולה מהסקר של רמב"ם הוא כי 60% מהמצביעות מאמינות כי זכותן להניק את ילדיהן בכל מקום.

לרגל שבוע ההנקה הבינלאומי 2018 יתקיימו בישראל מגוון פעילויות מיוחדות בנושא הנקה, חלקן מאורגנות על ידי קופות החולים השונות (מתפרסמים באתרי קופ"ח), חלקן בחסות מרכזים רפואיים שונים והעיריות השונות וחלקן מתקיימות על ידי ארגונים כמו ליגת לה לצ'ה הישראלית.

משרד הבריאות מקדם יוזמה מיוחדת לרגל האירוע במהלך משותף עם "אפשריבריא"  יחד עם פורום הקניונים והמרכזים המסחריים באיגוד לשכות המסחר - שמטרתו לעודד סביבה מאפשרת הנקה. במסגרת היוזמה יוצבו שלטי "אצלנו אפשריבריא להניק" במרחבים של הקניונים, במרכזים המסחריים, במסעדות ובבתי הקפה, לצד הפצתו גם במערכת הבריאות ובמקומות נוספים. כמו כן, יתקיימו פעולות לעידוד הקניונים להצהיר על תמיכתם בהנקה, הדרכה לעובדים שלא למנוע או להפריע לנשים מיניקות, וגם קיום אזור ייעודי להנקה או לשאיבה לאימהות המעוניינות בכך. המהלך נועד להגביר את המודעות לחשיבות ההנקה ולסביבה תומכת הנקה בפרט, ומתן אפשרות נוחה ומהירה לנשים המניקות לזהות מקומות מסחר וארגונים התומכים בכך.

לכתבות נוספת בנושא:

קשיים בהנקה: תשובות לשאלות נפוצות

גמילה מהנקה: הפרידה הראשונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום