מכשיר לשיכוך כאבים

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: מכשיר לא פולשני לשיכוך כאבים שונים. השליטה על הכאב עוברת למטופל

מאת: מערכת zap doctors

חידוש בתחום הטיפול בכאבים: הטאצ' טנס הוא מכשיר לא פולשני המיועד לשיכוך כאבים. הוא מתאים לשימוש לכל אותם אנשים הסובלים מכאב כרוני המוגדר ככאב ממושך מעל 3 שבועות שבדרך-כלל אינו מאוד חזק אך בהחלט מנדנד ומציק. כמו-כן, הוא מתאים לאנשים הסובלים מכאב אקוטי המוגדר ככאב זמני חזק.

ניתן להשתמש במכשיר הטאצ' טנס כאשר סובלים מהמצבים הבאים: דלקת פרקים, ראומטיזם (שיגרון), לומבגו (כאב גב תחתון), סכיאטיקה (כאב גב עם הקרנה לרגל), כאבי פנטום (כאב המורגש באיבר לא קיים כאילו עדיין קיים) ובשלבקת חוגרת (הרפס זוסטריקס). בנוסף, המכשיר מסייע לכל סוגי כאבי הגב, צוואר, כתפיים ושרירים. כמו-כן הוא עוזר במצבי בחילות ומגרנות, מקל במצבי מתח ולחץ נפשי, מסייע לכאבי מחזור, פגיעות ספורט, נדודי שינה, בלידה ומגביר זרימת דם. המכשיר מסייע לחולי טרשת נפוצה ולסובלים מנוירופתיה - רגל סוכרתית.

השימוש במכשיר כולל חיבור אלקטרודות; נהוג לשים אותן באזורים מאוד ספציפיים בהם עוברים עצבים לאותו איבר עליו אנו מעוניינים לעבוד במטרה לשכך את הכאבים. ניתן להשתמש במכשיר ברפואה סינית או יפנית לצורך גירוי נקודות אקופונטורה, לאלה הרגישים לדיקור מחטים.

לאחר הדבקת המדבקות במקומות הנכונים, מדליקים את המכשיר ובוחרים את התוכנית הנכונה. הטאצ' טנס מגיע עם תוכניות מובנות במכשיר המותאמות באופן ספציפי לסוגי כאבים שונים (אקוטי או כרוני), ולכן כדאי לעבוד אך ורק עם מכשירים דיגיטאליים ולא אנלוגים בהם יש צורך לכוון לבד את הפרמטרים, דבר שצורך ידע מוקדם.

הפחתת הכאב

המכשיר מעביר סיגנלים חשמליים זעירים המורגשים כרטטים על העור. כאשר הטנס מופעל הוא שולח את הסיגנלים (המכונים גם פולסים) החשמליים לעבר מערכת העצבים שמעבירה את הסיגנלים למוח. למעשה המכשיר "עובד" על המוח, כך שמתבצעת חסימה זמנית של קבלת הסיגנלים של הכאב שהם סיגנלים חשמליים גם כן. לפני הכניסה למוח מצוי מרכז בקרת שער עצבי ש"מסנן" עבור המוח את הסיגנלים. כאשר מקבלים מכה באזור מסוים בגוף באופן ספונטני אנו משפשפים את האזור הכואב וכתוצאה מכך הכאב פוחת. זו בדיוק אותה פעולה של הוספת סיגנלים חיצוניים על הסיגנלים של הכאב ותוצאתם הפחתת הכאב. בנוסף הטנס אף גורם לשחרור אנדורפינים שהם משתחררים באופן טבעי בגוף במטרה להילחם בכאב. האנדרופינים הם אותם הורמונים שנותנים לנו את תחושת העליונות והריגוש לאחר ספורט לדוגמה.

המכשיר מתאים לכל אותם האנשים שמקבלים כדורים לטיפולים במצבים שונים בגופם ולא מעוניינים להוסיף כדורים נוספים כדי למנוע פעילות בין התרופות. כמו-כן הוא מתאים לאנשים המעדיפים לשכך את הכאב באמצעות פיתרון לא פולשני, ללא תופעות לוואי המעביר את השליטה בכאב למטופל עצמו שיכול לעבוד עם המכשיר כמה שהוא זקוק, להבדיל מהתרופות שניתן לקחת אותם במינון מוגבל.

כיום פותחו סוגים שונים של אלקטרודות על מנת למקסם את האפקטיביות של השימוש במכשיר. ראשית יש גדלים שונים של אלקטרודות. יש מצבים שיש צורך באלקטרודות גדולות יותר על מנת לכסות שטח פנים רחב יותר כמו במקרה של לידה, ומהצד השני יש אלקטרודות קטנטנות המיועדות לעבוד על מקומות נקודתיים כמו בפנים לדוגמה. כיום רצוי לעבוד עם האלקטרודות הנדבקות מאליהן ולחסוך את הסרבול והאי נוחות של השימוש בג'ל לפני הדבקת האלקטרודה. ניתן לקבל אלקטרודות פנימיות - אלקטרודה אנאלית ואלקטרודה וגינאלית למקרים בהם יש צורך בכך.

פיתוח יחסית חדש הוא שימוש באלקטרודה בצורת כפפה או באלקטרודה בצורת גרב העשויות מסיבי מתכת ומעבירות זרם על כל שטח היד או הרגל. שימוש באלקטרודות אלה מייעל את העבודה והאפקטיביות של הטנס בטיפולים ספציפיים ליד ולרגל. אלקטרודות הגרב והכפפה נעימות מאוד למגע. למרות שאלקטרודות אלו שעשויות מסיבי מתכת התחושה היא כמו בד רגיל.

מכשיר הטאצ' טנס מיובא על-ידי חברת מ.ד.ס פארם. כמו-כן, קופת חולים כללית באמצעות המושלם מסבסדת את המכשיר והוא ניתן בהשתתפות עצמית נמוכה מאוד. בנוסף הוא נמכר בבתי מרקחת של קופ"ח לאומית במחיר מיוחד, וכן ניתן לזכאי משרד הביטחון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב
פורום רפואת משפחה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום