על התעללות מינית ובולימיה

(0)
לדרג

האם התעללות מינית בילדות משפיעה על הפרעות אכילה? מחקר חדש מצביע על קשר בין השניים בגיל ההתבגרות

מאת: מערכת zap doctors

היארעות בולימיה בבנות בגיל ההתבגרות קשורה בהתעללות מינית בילדות. כך עולה ממחקר חדש מאוסטרליה, שפורסם בגיליון מרץ שלArchives of Pediatrics & Adolescent Medicine. מדובר, כאמור, בבולמיה אך לא באנורקסיה נרבוזה.

היארעות בולימיה היתה גבוהה פי 4.9 בקרב המשתתפות במחקר שדיווחו על מספר אירועים של התעללות מינית בילדות, בהשוואה לאלו שלא דיווחו על התעללות מסוג זה.

סטטיסטיקה מדאיגה

מחקר זה מוכיח את ההשערה שהיתה קיימת מזה זמן רב בקרב רופאים ולפיה התעללות מינית שכיחה בקרב נשים עם בולימיה. אחת מכל חמש נשים באוסטרליה דיווחה על התעללות מינית בילדות, אולם בקרב נשים עם בולימיה עמדה השכיחות על אחת מכל שתי נשים, וייתכן כי המספרים גבוהים עוד יותר במרפאות.

מחקרים קודמים שבחנו את הקשר בין התעללות מינית בילדות ובין הפרעות אכילה בשלב מאוחר יותר העלו ממצאים סותרים, ככל הנראה בשל חולשה מתודולוגית. המחקרים צריכים לכלול נתונים מגילאי 14-16 שנים, זמן שיא התחלת אנורקסיה נרבוזה והזמן בו לרוב מתפתחת בולימיה.

הפרעות אכילה

החוקרים ערכו מחקר מבוסס-אוכלוסיה, שכלל נתונים מ-1992 עד 2003 שנאספו מ-Victorian Adolescent Health Cohort. הקבוצה כללה מדגם של מתבגרים שנבחרו באקראי משתי כיתות מכל אחד מ-44 בתי ספר בויקטוריה. המתבגרים מכיתה אחת נכנסו למחקר בכיתה ט' ואלו מהכיתה השניה נכנסו למחקר בכיתה י'. המתבגרים נשאלו 4 פעמים במרווחים של שישה חודשים, ולאחר מכן נשאלו פעמיים כאשר היו מבוגרים יותר.

במדגם היה מספר קטן מדי של בנים עם הפרעות אכילה (n=6), לכן המחקר הוגבל ל-999 בנות ונשים צעירות שהיו במעקב מגיל ממוצע של 14.9 שנים בעת הכניסה למחקר. במסגרת המחקר עקבו אחר היארעות הפרעות אכילה בגיל ממוצע של 16.3 עד 17.4 שנים.

בשאלון האחרון, כאשר גיל הנשים הצעירות עמד בממוצע על 24 שנים, הנשים נשאלו בנוגע להתעללות מינית לפני גיל 16. לאור השכיחות הנמוכה של התסמונת המלאה של אנורקסיה או בולימיה נרבוזה, בקבוצת המקרים נכללו חולים עם תסמונת חלקית.

השפעת תקופת הילדות

מבין 999 המשתתפות, 121 (12.1%) נשים דיווחו על היארעות של התעללות מינית עם או בלי מגע גופני לפני גיל 16 שנים, ו-82 (8.2%) נשים דיווחו על שני מקרים או יותר כאלו. גירושין של ההורים ורמת השכלה נמוכה היו שכיחים יותר בקרב נשים שדיווחו על התעללות מינית בילדות.

בהשוואה לנשים ששללו התעללות מינית לפני גיל 16, אלו שדיווחו על מספר אירועים כאלו היו בסיכון גבוה פי 4.9 לתסמונות בולימיות. הקשר נותר לאחר תקנון לגורמים מקדימים של בולימיה - דיכאון לאחרונה, חרדה או דיאטה. החוקרים לא מצאו קשר בין התעללות מינית בילדות ובין היארעות אנורקסיה נרבוזה בגיל ההתבגרות.

החוקרים מסכימים עם מומחים אחרים שסיכמו, כי קיים קשר בין התעללות מינית בילדות ובין הפרעות אכילה. בנוסף, הם מסכימים כי יש לשקול את האפשרות להתעללות מינית בילדות בנוכחות סיבוכים בעת הטיפול בהפרעות אכילה, כאשר חשוב להתאים את טיפול לתחלואות נלוות הקשורות בהתעללות מינית בתקופת הילדות, בטרם ניתן יהיה להתחיל בטיפול משמעותי בהפרעת האכילה.

מהמחקר עולה כי התעללות מינית עשויה להוביל לדפוס התמודדות עם מצוקה רגשית בדרך שתגביר את הסבירות לבולימיה.

לאתר e-med - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום נפגעי/ות תקיפה מינית - תמיכה
פורום הפרעות אכילה - תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום