חדש: פורום רוקחות ברפואה משלימה

(0)
לדרג

השם אוניה דה גאטו נשמע לכם מוזר? תתפלאו, אבל הוא אומר משהו לגבי מערכת החיסון שלכם

מאת: אילן ללבניקוב

האמזונס מכסה כארבעה מיליון קילומטרים רבועים משטחי ברזיל, ונצואלה, פרו, ואקואדור. להערכת מומחים היערות מכילים כמחצית מכל זני הצמחים הקיימים בעולם. תנאיו האקלימים המעולים ועושרו אפשרו התפתחות של זנים ייחודיים של צמחים בעלי סגולות מרפא רבים. לאחרונה, התחזקותן של תחלואות זיהומיות בעולם, יחד עם ההבנה בחשיבותה של מערכת חיסונית בריאה, הביאו חוקרים רבים לחיפוש אחרי סיוע טבעי ובטוח לחיזוק המערכת החיסונית. לכן, אין זה מפתיע שהפתרון לבעיה אותר דווקא באמזונס העשיר...

אוניה דה גאטו - Una de gato, (בשמו הלטיני - Uncaria Tomentosa) הוא צמח ממשפחת ה-Rubicae המוכרת, שבה נכללים הצמחים קפה, וצ'ינצ'ינה. השמוש במרכיבי האוניה דה גאטו ידוע כבר כ-2,000 שנה. חוקרים אשר הגיעו לאיזור צפון פרו הופתעו מחוסנם ושרידותם של שבט ההאשנינקה. ההאשנינקה ספרו לחוקרים מקומיים, כגון ד"ד פרננדו קביאסס (נוירולוג מהמרכז הלאומי לרפואה מסורתית בפרו), על סגולותיו של הצמח בטיפול במחלות כגון דלקות שונות, אסטמה, ארטריטיס, ראומטיזם, חיטוי פצעים עמוקים, סרטן, כיב קיבה ומחלות זיהומיות. מחקרים, הן In-Vitro והן In-Vivo שנעשו בעקבות גילוי זה, אישרו שמדובר בצמח בעל יכולות סטימולטוריות על מערכת החיסון ובעל מרכיבים אנטי-אינפלמטורים ואנטי-אוקסידנטים.

סינרגיזם של מרכיבים כימיים

תכונות הריפוי של ה-Una de gato הביאו למחקרים מעמיקים לגבי הרכבו הכימי של הצמח. מחקרים של השנים האחרונות הראו שהמרכיבים בעלי התכונות הסטימולטוריות על מערכת החיסון ופעילות אנטיויראלית הם גליקוזידים של חומצה קינובית, בעוד תכונותיו נוגדות הדלקת נובעות מפעילותם של אלקלואידים פנטהציקלים וסטרולים שונים בצמח. מרכיבים אלו גם מקנים לצמח תכונות של אנטיאוקסידאנט יעיל. המרכיבים פועלים בסינרגיזם, דבר המקנה לצמח את האפקטיביות והפוטנטיות שלו.

תכונותיו האימונוסטימולטוריות של ה-Una de Gato מתאימות במיוחד לטיפול פרופילאקטי (מונע) כנגד מחלות זיהומיות חיידקיות וויראליות. כמוסה אחת ביום של התכשיר או 20 טיפות ביום מחזקות בצורה נכרת את המערכת החיסונית. הטיפול יעיל בין השאר למניעה של:

הצטננות פשוטה
שפעת
זיהומים בדרכי הנשימה העליונות. ("אנגינה" בפי האמהות).
דלקות בדרכי השתן. בייחוד במניעת זיהומים חוזרים.
דלקות בדרכי נשימה תחתונות כגון פנאומוניה (דלקת ריאות).
מחלות ויראליות חוזרות כגון הרפס סימפלקס ("פצעי חום בשפה").

תכונותיו האנטיאינפלמטוריות של ה-Una de gato מאפשרות טיפול במחלות אקוטיות וכרוניות המערבות דלקת, כגון:

שיגרון.
ראומטיזם.
מחלת קרוהן.
כיב קיבה.

טיפול מונע עם ה-Una de gato מתאים במיוחד לגברים ונשים הנמצאים במצב של תשישות נפשית ופיזית, המאפיינת את החיים המודרניים.בגלל בטיחותו, התכשיר מתאים גם לטיפול מונע באוכלוסיות עם מערכת חיסונית חלשה יותר, כגון ילדים מעל גיל 6 ובמבוגרים מעל גיל 60.

פעולתו של האוניה דה גאטו כאנטיאוקסידנט ויכולתו לחזק את המערך החיסוני מסייעת במניעת גידולים סרטניים ומגנה מפגעי ההזדקנות.

חיזוק המערכת החיסונית

על פי מחקרים עדכניים, ה-Una de gato פועל בשני מישורים של המערכת החיסונית: החומרים הפעילים של הצמח משפעלים את המקרופאג, כדורית דם לבנה אשר בולעת את המזהמים הפולשים ומציגה אותם למערכת החיסונית. המישור השני והמעניין בו פועל התכשיר הוא באיזון חולים עם מערכת חיסונית חלשה, שבה הספירה של לויקוציטים (תאי דם לבנים) היתה נמוכה מהנורמה (<5000 ל-מק"ל). טיפול ב-Una de gato העלה בצורה נכרת את ספירת הלויקוציטים באותם אנשים. אנשים בעלי מערכת חיסון עם ספירה מעל הנורמה (> 10000 למק"ל) אוזנו לרמות מתונות יותר. מחקרים הראו שבנוסף לאפקט המאזן על ספירת הלויקוציטים נכרה גם עלייה באחוז הלימפוציטים מסך הלויקוציטים הקיימים.

התכונות האנטיאינפלמטוריות של ה-Una de gato נובעות מיכולתו הכמעט יחודית לעכב תוצרי דלקת כגון NF-kappa הגורמים לנפיחות, כאב, ומות תאים ומגן מפני סטרס חמצוני שנגרם עקב דלקות אלו. התוצאה היא הקלה בסימפטומים של מחלות דלקתיות.

רצוי שנשים בהריון או בתקופת הנקה לא ייטלו את האוניה דה גאטו עד לתקופת סיום ההריון וסיום ההנקה. אנשים שמטופלים בתרופות המדכאות את מערכת החיסון או כאלה שעברו השתלה בעת האחרונה צריכים להמתין עד לסיום הטיפול באותן תרופות. יש להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, מניקות ואנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים, יש להיועץ ברופא.

מה יש ביערות הגשם שאין במקומות אחרים? ומדוע דווקא עכשיו עולה וגואה הביקוש העולמי לצמחי המרפא מהאמזונס? יתכן והתשובה טמונה במחסורים החסרים לאדם המודרני המערבי בשנות האלפיים: אדמה שחורה, פורייה, דשנה ונקיה מכימיקלים; אוויר טהור ללא זיהום; וצמחים נדירים שנכחדו ממרבית האזורים ברחבי תבל. זהו היער הגדול, העשיר והמכיל את הריכוז הגבוה ביותר של אנרגית חיים על פני כדור הארץ.

התנאים האקלימיים שבאמזונס הפכו אותו לחממה שופעת וחסרת תקדים של צמחים. מחקרים שהתבצעו בעשורים האחרונים על ידי מוסדות רפואיים באנגליה, גרמניה, אוסטריה, הונגריה, איטליה, פרו ועוד, חשפו בצמחיית האמזונס שפע של מרכיבים המעידים על יכולות ריפוי מדהימות. נכון לעכשיו כ-70% מצמחי המרפא המוגדרים כבעלי "תכונות אנטי סרטניות" על ידי מכון הסרטן הלאומי של ארה"ב גדלים באמזונס.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום