צרכנות רפואית מס' 107

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: סניף בנק לבעלי מוגבלויות, טיפול בכאבי גב, הסרת משקפיים בלייזר ותמציות מצמחי מרפא לטיפול בבעיות שונות

מאת: מערכת zap doctors
בנק לבעלי מוגבלויות

בנק לאומי השיק את סניף הבנק הראשון בישראל המותאם לכל בעלי המוגבלויות - נכים, כבדי שמיעה ועיוורים. פתיחת הסניף הינה חלק ממהלך רחב היקף להנגשת הסניפים, במשותף עם העמותה לנגישות לישראל. לדברי משה גנקין, האחראי על נושא הנגשת הסניפים בבנק: "עד סוף השנה יונגשו 90 סניפים של הבנק ברחבי הארץ ויותקנו 6 מכשירי כספומט לעיוורים וכבדי שמיעה".

הסניף, בכיכר רבין, מהווה את סניף הדגל של הבנק בתחום הנגישות והוא כולל בין היתר:

מקום מיוחד לכבדי שמיעה המאפשר להם להשתמש במכשיר המגביר את הקול של הפקיד.
עמדה נגישה לכסא גלגלים, כדי שנכים יוכלו לחתום על ביצוע פעולות.
שירותי נכים ומעלית המותאמת לכסא גלגלים.
מעלית עם כפתורים בכתב ברייל.
כספומט המאפשר הכנסת אזניות לקשיי שמיעה, וכתב ברייל על המקשים.

לאומי הוציא השנה דו"ח אחריות חברתית תחת הוראות ארגון ה-GRI הבינלאומי. בהשקת הסניף השתתפו שר הרווחה בוז'י הרצוג ומנכ"ל העמותה לנגישות ישראל יובל וגנר.

הקץ לכאבי הגב

רבים מאיתנו סובלים בשלב כזה או אחר בחיינו מכאבי גב או כאבים מתמשכים אחרים בגפיים ובשרירים, ולא מצליחים למצוא פתרון מתאים שישחרר אותנו מהצורך בפניה לרופאים, מטפלים אלטרנטיביים ותרופות. המקור לכאבי הגב טמון בקשת רחבה של גורמים שונים ולעתים קשה לאתר את סיבת הכאב, גם לאחר בירורים מקיפים הכוללים: צילומי רנטגן, סריקת CT ומיפוי עצמות.

כאבי גב גורמים לסבל רב ופגיעה משמעותית באיכות החיים - היעדרויות מהעבודה, חוסר יכולת לעמוד במטלות יום יומיות, עלויות סביב בירור רפואי והוצאות על תרופות וטיפולים חוזרים ונשנים. אנשים הסובלים מכאבי גב מחפשים אחר פתרון שיאפשר להם לחזור לאיכות החיים שהייתה להם לפני הכאבים.

אחד מהפתרונות לכאבים הוא פלא גב - מצע בד איכותי שאליו מחוברות 103 דסקיות פלסטיק. על כל דסקית מובנים 18 דוקרנים שאינם חודרים את העור, אך מפעילים בו זמנית 1,854 נקודות לחץ על רקמת השריר באזור הכאב. הפעולה מגבירה את זרימת הדם, מזרזת את חילוף החומרים ומספקת לאזור הפגוע דם הנושא עמו את אבות המזון והחמצן הדרושים להזנתו ולהוצאת הפסולת מהתאים. האצת פעילות מחזור הדם משחררת לגוף אנדורפינים, שהם משככי כאבים טבעיים בגוף. האנדורפינים יוצרים תחושת רוגע טבעית והרגשה כללית טובה.

המוצר מיועד לטיפול עצמי בכאבים הקשורים בעמוד השדרה ומערכת העצבים, תוך שימוש ביכולת הטיפול הטבעית של הגוף ויישום עקרונות טיפול של שיטות אלטרנטיביות שונות המגיעות מהרפואה הסינית, כמו דיקור במחטים, אקופרסורה ושיאצו. המוצר מתאים גם לאנשים בריאים שאינם סובלים מכאבים - לשחרור ממצבי מתח פתאומיים או ממושכים.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

הסרת משקפיים בלייזר

על פי הערכות, ההיקף הכולל של שוק ניתוחי הלייזר בישראל נאמד בכ-100 מיליון שקלים לשנה, וכולל כיום 15 אלף ניתוחי תיקון ראייה והסרת משקפיים. בעקבות הדרישה בשוק, אסותא מרכזים רפואיים נכנסת לתחום הסרת משקפיים בלייזר.

החברה פתחה את "אסותא אופטיק" - מרפאה המתמחה בדור החדש של ניתוחי הסרת משקפיים, ללא הליך כירורגי וללא חיתוך קרנית העין. במרפאה פועלים מנתחי לייזר לתיקון הראייה, בעלי ניסיון רחב במגוון שיטות, מכשירים וטכניקות לתיקון הראייה.

^^ ללא חיתוך הקרנית^^

הדור החדש של ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים מבוסס על שיטה הנקראת ASA, הנחשבת לבטוחה ביותר בתחום הסרת המשקפיים בלייזר, כיוון שהיא אינה כוללת חיתוך של קרנית העין. מחקרים שפורסמו באחרונה, מצביעים על כך שרמת הסיכון בשיטה זו היא הנמוכה ביותר האפשרית הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

המרפאה החדשה מצוידת במכשיר לייזר ESIRIS, מהדור האחרון של מכשירי הלייזר לתיקון הראייה. במכשיר משולבות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי הרפואה, הלייזר ואף מתחום חקר החלל, והוא היחיד מסוגו בעל תו תקן ישראלי.

הסרת משקפיים בשיטה החדשה מיועדת לבני 18 ומעלה, המרכיבים משקפיים או עדשות מגע ומעוניינים להיפטר מהם. הטיפול במרפאה אינו מתאים לנשים בהריון, למי שראייתו אינה יציבה ולחולי גלאוקומה או קטרקט. מחירו של ניתוח הסרת משקפיים בשתי העיניים הוא 8,200 שקלים. בעלי ביטוחים משלימים בקופות החולים זכאים להנחה משמעותית.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

תמציות לטיפול בבעיות

מרכז רפואות-מדיטף, לרפואה משלימה לתינוקות וילדים משיק סדרה ייחודית של תמציות משולבות (פורמולות) על טהרת צמחי המרפא, לטיפול במגוון בעיות בילדים ומבוגרים.
הסדרה כוללת 27 פורמולות שונות ל-11 בעיות רפואיות נפוצות, ממנה יושקו ראשונות הפורמולות לטיפול בשלשול ודלקות בדרכי השתן.

הפורמולות פותחו על-ידי ד"ר חיליק הודיס וד"ר יאיר מימון; תהליך הפיתוח התבסס על הבנה מעמיקה של עקרונות השימוש והריפוי בצמחי מרפא, בשילוב ניסיון של שנים, טיפול באלפי ילדים וידע מעמיק ברפואה הסינית, המערבית ובצמחי מרפא.

הטיפול בסדרה מציג שילוב של שלושת עקרונות הטיפול והריפוי בצמחי מרפא לפי הרפואה הסינית:

1. עיקרון השלמות - מתייחס בטיפול לכל היבטי חייו של האדם.
2. עיקרון האיזון - מסייע בחיזוק הגוף והנפש על ידי האיזון הפנימי.
3. הטיפול בסיבות למחלה ולא רק בסימפטומים.

הפורמולות כוללות שילוב צמחי מרפא שונים, כגון: זקן תירס, זנב שועל, לחך, דבקה זיפנית, כרפס, שורש השוש, ענבי הדב וארכינצאה. צמחי המרפא מקנים מענה לטווח רחב של זיהומים ודלקות, מסייעים בניקוז גודש נוזלים, שיכוך כאב ואיזון במצבי חוסר השליטה במתן שתן.

במידה ונדרש טיפול אנטיביוטי בבעיה, מומלץ לשלב את הפורמולה על-מנת להתמודד באופן אפקטיבי יותר עם חידקים העמידים לטיפול התרופתי. בעת הטיפול מומלץ להימנע מדברי מתיקה, פירות ואלכוהול.

ניתן לרכוש את הפורמולות במרכז רפואות-מדיטף או באתר החברה, בעלות של 70 ש"ח לבקבוק של 50 מ"ל.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הגב ע"י דוקטור לכירופרקטיקה, בפורום רפואה סינית, בפורום הסרת משקפיים בלייזר וניתוחי קטרקט ובפורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום