ממצא בלסת תחתונה

דיון מתוך פורום  שיקום הפה וכירורגיית פה ולסתות

10/12/2006 | 15:25 | מאת: רפי

בהמשך להתכתבותיי הקודמות ברצוני קודם להביע תודתי והערכתי כמה טוב שאתם עוסקים במלאכה הזו אין לכם שמץ של מושג כמה מעודד שיש מי שעונה כשאדם שרוי בחוסר ידע ובבהלה - יישר כוח! לעינייני - בצילום פנורמי נצפה בין שן 47 לשן 48 כתם לבן עגול, ללא נפיחות, ללא כאב, ללא ממצא פתלוגי אחר מלבד השתקפות הכתם בצילום דיי במקרה. הופניתי לרופא פה ולסת ומאחר והתורות ארוכים לקחתי ראשית רופא באופן פרטי, הרופא אמר שמעיון ראשוני נראה לו שמדובר ב-99% בצפיפות עצם ואין מה לדאוג והפנה אותי לבדיקת CT ליתר בטחון כדבריו, רופא פה ולסת בבי"ח חשב בתחילה שמדובר באבנית בבלוטת הרוק הנמצאת בלסת ימנית תחתונה והפנה אותי לאולטרא סאונד בבדיקה הוברר כי בלוטות הרוק תקינות וכן הצינורות ולא נצפה עדות לאבן עם זאת בלוטות הלמפה מעט מוגדלות בקוטר של עד 0.9. פניתי לרופאת א.א.ג וזו אמרה שהבלוטות למפה לא מדאיגות הגודל לא ממשי ושיש אנשים שהבלוטות אצלם מוגדלות באופן קבוע, כ"כ עיינה בתצלום הפנורמי וגם היא סברה שמדובר בצפיפות עצם לטענתה כי הצבע של הכתם העגול הוא אותו צבע של צפיפות העצם הנצפה בחזית הלסת התחתונה. רופא המשפחה ערך לי בדיקות דם הכוללות שקיעת כדוריות, זיהומים ותפקודי כליות וכבד וכולם יצאו תקינות, חזרתי לרופא פה ולסת של בי"ח וזה אמר כי אם לא מדובר בבלוטת הרוק אזי אין מה לדאוג ואין המשך ברור. התעקשתי לקבל תשובה ואז הרופא אמר שאוכל לבצע בדיקת US באופן פרטי, ביום שני האחרון ביצעתי את הבדיקה ולהלן התוצאות שאשמח לקבל מידע אודותם שכן התור הבא הוא ב- 24/12 . ציטוט: "הוספו חתכים במרווחים של 1 מ"מ לסגמנט האחורי מימין. אזור סקלרוטי קטן מתחת לשורש השן 48 - קרוב לודאי אי סקלרוטי. זוהו וסומנו תעלת העצב המנדיבולרי והפורמן המנטלי משני הצדדים. מה המשמעות? והאם כדאי לערוך ברור נוסף בנושא בלוטות הלמפה? או להסתפק בתשובת הרופאה שהגודל נורמאלי ולא מדאיג? לתשובתכם המהירה אודה.

10/12/2006 | 21:35 | מאת: ד"ר הילה קליין

לרפי שלום! אני אנסה לפרש את מונחי הצילום שלך בשפה מובנת יותר אזור סקלרוטי = אזור שנראה בצבע לבן יותר בצילום ה CT כלומר אזור מסוייד יותר ונראה ככתם לבן. מבלי לבצע ביופסיה מנגע כזה ניתן לשער כי ייתכן ומדובר בתגובת העצם לדלקת כרונית שהיתה בשיניים או לשינויים של העצם . בד"כ אנחנו ממליצים על מעקב רנטגני אחת לשנה ( פנורמי או צילום פרי אפיקלי) אם האזור הבהיר לא גדל או משתנה בצורתו אין צורך בהמשך התערבות כירורגית רק מעקב רנטגני, במידה ויש שינויים כדאי לשקול ולקחת דגימה ולשלוח לבדיקה היסטופתולוגית ( ע.ע ביופסיה) בברכה ד"ר הילה קליין

10/12/2006 | 21:43 | מאת: רפי

קראתי באינטרנט שכשכותבים קרוב לודאי אי סקלרוטי הכוונה שאין משמעות לממצא שהוא סתם בגדר כתם לא מזיק ולא מפריע האם כך הם פני הדברים?

מנהל פורום שיקום הפה וכירורגיית פה ולסתות