חריצים עמוקים בלשון שגם צורבים

דיון מתוך פורום  שיקום הפה וכירורגיית פה ולסתות

13/08/2022 | 20:23 | מאת: עודד

שלום ד"ר אני סובל מפה יבש עקב חוסר תפקוד של בלוטות רוק תת לסטיות במקביל יש לי חריצים עמוקים בלשון שגם צורבים ויטמין B12 וחומצה פולית תקינים אני משתמש בשטיפת פה ביוטן ומשחת אלחוש הוריקאן ,שמקילים למספר דקות. איך ניתן להקל עד שאעבור אנדוסקופיה?

ההמלצה הראשונה הינה לפנות לייעוץ מסודר ע״י מומחה לרפואת הפה שיתרשם ממצב הרקמות הרכות וכן מהתפקוד של בלוטות הרוק. על מנת להקל במידת מה על הסימפטומים רצוי להימנע ממשקאות שמייבשים כדוגמת קפאין ואלכוהול. בנוסף מומלץ לנסות ללעוס מסטיק ללא סוכר בתקווה לשפר את הפרשת הרוק וכמובן להרבות בשתיית מים בפרקים תכופים. ככל שקיים מזון שמחמיר את ההרגשה של הצריבה בלשון ( לרוב מזון מלוח או מתובל ביתר) רצוי להימנע מכך.

17/08/2022 | 06:58 | מאת: עודד

תודה הייתי כבר אצל מומחה לרפואת פה שבדק, וגם אני מקפיד על תזונה שרשמת במיפוי ראו תפקוד ירוד בבלוטות תת לסטיות. פלח לימון מצליח להוציא כמות יפה של רוק וגם חיקוי הפעולה באופן יזום ללא לימון . האם להערכתך פעולת שטיפת הבלוטות יכולה להחזיר את הבעיה בלשון לקדמותו?

ככל שיתקבל שיפור בפעילות הבלוטות אזי צפוי שיפור בהרגשה הכללית בפה ( בתקווה) כולל ההרגשה הצורבת. מטבע הדברים אין בידינו לצפות את מידת השיפור. אפשר יהיה להעריך זאת ע״ י בדיקת מעקב קלינית של הרופא המטפל תוך השוואת המצב לפני ואחרי.

מנהל פורום שיקום הפה וכירורגיית פה ולסתות