מניפולציה לאחר TKR

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - החלפות פרק ירך וברך

08/03/2005 | 10:04 | מאת: אמיר

ד"ר שלום רב ! אימי בת ה-60 עברה לפני כחודשיים וחצי ניתוח להחלפת פרק ברך שמאל (TKR). נכון להיום היא מגיעה לכיפוף של כ-70 מעלות ויישור כמעט מלא. הכאבים עדיין חזקים מאוד. הרופא המנתח קבע כי יש צורך בכיפוף הברך (מניפולציה) תחת הרדמה כללית, עם אפשרות לפתיחת הברך שוב. 3 שאלות : 1. האם הסיכון לקרעים ונזקים אחרים בברך כתוצאה מהמניפולציה הנ"ל גבוהה? 2. מנסיונך, האם המניפולציה בדר"כ משיגה את התוצאות הרצויות? 3. האם תהליך ההחלמה מהמניפולציה ארוך וקשה כמו ההחלמה מהניתוח עצמו? ד"ר, אנו מאוד מודאגים ולחוצים מכל הסיבוך אליו נקלענו ונשמח מאוד לתשובותיך. בברכה ותודה מראש. אמיר.

לקריאה נוספת והעמקה
08/03/2005 | 19:53 | מאת:

שלום וברכה מניפולציה הנה פעולה הנעשית לעיתים כאשר לא מגיעים לטווח תנועה וסובלים מכאב רב. חשוב להיות בטוחים שאין בעיה אחרת כמו זהום שנחבאת.... אנסה לענות על השאלות: 1. האם הסיכון לקרעים ונזקים אחרים בברך כתוצאה מהמניפולציה הנ"ל גבוהה? ת: הסיכון אינו גבוה במיוחד אבל הפעולה צריכה להעשות על ידי מנתח עם נסיון בתחום זה. 2. מנסיונך, האם המניפולציה בדר"כ משיגה את התוצאות הרצויות? ת: לעיתים כן אך לא תמיד. 3. האם תהליך ההחלמה מהמניפולציה ארוך וקשה כמו ההחלמה מהניתוח עצמו? ת: בדרך כלל קצר יחסית. אסור לשכוח כי מדובר בברך כואבת שעשויה להגיב לכאב בצורה חיובית כך שהכאב ירד וידעך וטווח תנועה ישתפר אך לא תמיד... בהצלחה ד"ר גרינטל

22/03/2005 | 22:44 | מאת: אורית

בבקשה להסביר לי על כך, יש לי ליטר מים בברך עם נפיחות וכאבים, הרופא נשלח אותי לMRI ולבדיקות דם , כמו כן אמר שכנראה אצטרך לעבור ניתוח אורסקופיה מהו הניתוח הזה? זמן החלמה, ובעצם איך זה קרה לי? אני לחוצה מאד תודה.