מפוי לב במאמץ או אקו לב במאמץ
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר בדיקת ארגומטריה (נשלחתי מקופח ונערכה במכון פרטי) הומלץ לי ע"י הרופא במכון לערוך בדיקת אקו במאמץ (צויינה האפשרות שישנה בדיקה נוספת- חודרנית-מיפוי -שפחות מומלצת לי) הרופא בקופח המליץ לי לערוך מיפוי mibi בטענה שזאת בדיקה אמינה הרבה יותר וסכנת הקרינה ממנה היא חסרת משמעות (במקרה הרופא הזה יבצע את הבדיקה במכון הפרטי) האם אפשר לקבל ממך תשובה אובייקטיבית לגבי אמינות הבדיקות ולגבי סכנת הקרינה. אני כבן 35 ועד גיל 22 לערך עברתי צילומי רנטגן רבים וכן מספר צילומי ct ואני נמנע ככל האפשר מבדיקות חשיפה לקרינה כאלו. תודה
במפוי לב יש חשיפה לקרינה בעוד שבאקו במאמץ אין. מבחינת היכולת לגלות בעיה בהפרעה בזרימת הדם ללב במאמץ 2 הבדיקות הן בעלות אמינות זהה. תודה
תודה על התשובה. ברשותך שאלת המך. האם גם אין הבדל בין הבדיקות לאבחון מיקום חסימה (אם יש כזאת) או מיקומה המדוייק של הבעיה? תודה