מסתם
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בת 50. איך ניתן להסביר שינוי בסמפטומים במצב נתון של צניחת מסתם מיטרלי דליפה ואי ספיקה קשה.צניחת 2 עלים. גודלו ותפקודו של החדר השמאלי תקינים. לחץ ריאתי תקין. לפעמים קושי ממשי במאמץ ולפעמים אין קושי ממשי ותפקוד סביר.. ההמלצה להתערבות כירורגית בעיקר על סמך הסמפטומים. הסמפטומים משתנים.איך אם כך צריכה להיות ההתייחסות לסמפטומים? תודה רבה.
מומלץ מאוד לבצע את ההתערבות הניתוחית בדליפה קשה של המסתם המיטראלי לפני שיש פגיעה בתפקוד החדר השמאלי! כאשר יש אפשרות לבצע תיקון של המסתם הגישה היא לבצע ניתוח מוקדם יותר. הסמפטומים יכולים להשתנות למשל בהתאם לשנוי בל"ד (עליה שמעותית בו יכולה להחמיר שמנית את הדליפה), אופי המאמץ, מצב בריאות כללי כמו זיהום, חוסר דם ועוד. תודה