מה יש לי? אי נוחות ותופעות כחודש ימים

דיון מתוך פורום  הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים

09/01/2023 | 19:53 | מאת: משה

לפני חודש התחיל אי נוחות בפין, מן כאב של שפשוף, לזה התווסף כאב באשכים/פרינאום. כעבור שבוע - צורך תכוף לתת שתן+ כאב בצינור השופכה. כמה ימים לאחר מכן - בעיית זיקפה. בדיקות שתן כלליות תקינות + תרבית. אולטרסאונד דרכי שתן מפשעות ואשכים תקין למעט וריקוצלה מינימלית באשך שמאל. מה הכיוון? מה קורה? אורולוג שהייתי אמר שככל הנראה דלקת כרונית של הערמונית וספק םיירוני. האם האין אונות וכל התופעות קשור לדלקת כרונית של ערמונית? בן 35 בלי מחלות רקע. בדיקות דם כלליות תקינות.

לאור העובדה שהבדיקות שעשית תקינות, כנראה הכיוון אורולוגי ולא מיני. לתופעה קוראים CPPS ( Chronic Pelvic Pain Syndrome גגל)- זו לא באמת דלקת בערמונית - אלא "שק של אבחנות" המתבטאות באוסף הסימפטומים שתיארת - בדרך כלל לא מוצאים כלום בבדיקות. טיפול סימפטומטי די מקל. לרוב זה חולף לאחר כמה חודשים.

Chronic Pelvic Pain Syndrome - לא ממש דלקת של הערמונית, אלא כך מכנים את אוסף התסמינים שתיארת, כאשר לא מוצאים סיבה רפואית כלשהי (כמו במקרה שלך). ניתן לנסות טיפול סימפטומטי - להקל על הכאב ו/או התסמינים האחרים. לא כדאי להימנע מיחסי מין, אלא להנות מהחלקים שלא נפגעו. בדרך כלל חולף מעצמו לאחר כמה חודשים.

מנהלי פורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים