דלקת בגיד אכילס

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

24/12/2010 | 17:19 | מאת: ענבל

שלום, אני בת 15 ואני סובלת במשך תקופה יחסית ארוכה מכאבים באיזור גיד האכילס. אני רוקדת 8 פעמים בשבוע (בערך 12 שעות) כששנה שעברה רקדתי גם הרבה אך פחות. כל פעם שאני עושה פוינט אני לא מרגישה מתיחה כפי שאני אמורה להרגיש אלא כאב באיזור הגיד. השנה הדבר החמיר. הדבר הזה הפריע לי מאוד כיוון שלא היה באפשרותי לשפר את הפוינט ולכן גם העלייה על פוינט הייתה קשה וכואבת עבורי יותר מהצפוי. הלכתי לאורתופד והוא המליץ לי על משחה שאני צריכה לשים למשך 10 ימים, קביעת תור אצל פיזיותרפיסט, להפסיק לרקוד למשך כמה ימים וכמובן לא לעלות על פוינט. יש לי מספר שאלות: אני עושה כהמלצתו (חוץ מכך שעדיין לא הייתי אצל הפיזיותרפיסט- התור הוא לשבוע הבא), אך למרות שהמשחה גורמת לכך שפחות יכאב לי כאשר אני עושה פוינט, כואב לי במשך שאר היום דבר שלא סבלתי ממנו לפני כן. למה זה? בנוסף האורתופד הציע את האפשרות לקחת כדורים. תוכל אולי להסביר על הסיכון ועל ההשפעה של זה לטווח הארוך? לפי מה שקראתי באינטרנט אמורה להופיע נפיחות, אדמומיות או תסמינים חיצוניים של הדלקת דבר שאני לא סובלת ממנו. האם יכול להיות שהאורתופד טעה בהבחנה שלו? ואם כן מה זה יכול להיות? בנוסף כיוון שיש לי הופעה עוד מעט לא הגעתי למספר שיעורים אך גם לא הפסקתי לגמרי לרקוד- בשיעורים שבהם כן הייתי ניסיתי קצת פחות לאמץ את כף הרגל. לאחר ההופעה שבוע הבא ההורים שלי רוצים שאני אנוח- אוריד את מספר הפעמים בשבוע ל- 3 ואפסיק לרקוד בלט קלאסי למשך תקופה מסוימת. הבעיה הייתי קיימת גם במשך שנה שעברה והחופשים הרבים שהיו (כולל החופש הגודל) לא עזרו. לכן אני רוצה לדעת- האם הדבר נחוץ? ואם כן למשך כמה זמן? איך אני יכולה לדעת שהכאבים לא יחזרו לאחר שאני אמשיך לרקוד? תודה רבה וסליחה על עומס השאלות!

לקריאה נוספת והעמקה
26/12/2010 | 22:29 | מאת: איתי

שלום ענבל ייתכן שהאורטופד אכן טעה באיבחון. לפי התיאור שלך יתכן שמדובר בכאב גדילה Sever's Disease * האם יש לך כאב בעקב הרגל באיזור חיבור גיד האכילס? * האם מבנה כף הרגל שלך ידוע לך? (קשת גבוהה או פלטפוס) - בכל מקרה אני ממליץ לך להפסיק לרקוד כרגע ולראות אם הכאב חולף. - הניחי קרח על אזור העקב והגיד מספר פעמים ביום מקווה שזה יעזור, המון הצלחה.

28/12/2010 | 19:55 | מאת: ד"ר יחזקאל טיטיון

אין מה לעשות נערתי. כל עוד את ממשיכה לרקוד, הכאב ימשיך. עלייך לנוח מנוחה מוחלטת וארוכה מהריקוד, טיפול פיזיוטרפי וטיפול אנטידלקתי תרופתי. יש מקום גם לשקול קיבוע בגבס למנוחה. בברכה - דר' טיטיון.

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול